زهرهای کشنده، برگ برنده پیشرفت های پزشکی

به گزارش تور ایران، با وجود انجام مطالعات و تحقیقات متعدد همچنان بسیاری از بیماری ها هستند که درمانی برای آن ها وجود ندارد.

زهرهای کشنده، برگ برنده پیشرفت های پزشکی

به گزارش خبرنگاران، در آنالیز که اخیرا نتایج آن منتشر گردیده به مطالعه نقش زهر و سموم در یاری به ابداع روش های درمانی جدید پرداخته گردیده است.

در طبیعت تعداد گیاهان و حیوانات سمی و زهردار قابل توجه است و طبق آنالیز های انجام گردیده 15 درصد تنوع زیستی دنیا را شامل می شوند. از کرم ها تا مارمولک ها و از عنکبوتیان تا پستانداران، سم این موجودات می تواند در بازی بقا و ادامه حیات برگ برنده باشد.

زهر به اندازه ای تاثیرگذار است که در انواع گونه ها به طور مستقل پرورانده می گردد، اما آیا می توان از زهر به نفع خود بهره گرفت؟

پیش از این جمع آوری این سموم و ارزیابی آنها در سطح مولکولی بسیار سخت بوده است. به طور مثال بسیاری از حیوانات سمی جثه کوچکی دارند که همین امر جمع آوری سم آنها را مشکل می سازد.

محققان آمریکایی در آنالیز که اخیرا انجام داده اند مشاهده کردند حیوانات سمی دربردارنده نشانه هایی در درمان انواع بیماری ها از جمله دیابت، بیماری های خود ایمنی و دردهای مزمن هستند.

در حال حاضر سازمان غذا و داروی آمریکا شش داروی تهیه گردیده از زهر را تایید نموده است. به دلیل تنوع بالای زهر و سموم طبیعی می توان از آن ها در تهیه دارو استفاده کرد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، در آنالیز اخیر به نمونه هایی اشاره گردیده که حاکی از مفید بودن زهر در درمان بیماری هاست. به طور مثال، پپتیدهای گرفته گردیده از شقایق دریایی سمی از طریق هدف قرار دادن کانال های یون در سلول های T به درمان بیماری های خود ایمنی یاری می نماید. همچنین، نوروتوکسین های گرفته گردیده از گونه ای حلزون دریایی درمان موثری برای دردهای مزمن است که اعتیادآور نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 33

به "زهرهای کشنده، برگ برنده پیشرفت های پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زهرهای کشنده، برگ برنده پیشرفت های پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید