سازمان جهانی بهداشت: منشا کرونا به احتمال زیاد خفاش ها بوده اند نه دستکاری آزمایشگاهی

به گزارش تور ایران، سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود که تمام شواهد موجود نشان دهنده آن است که منشاء ویروس کرونا، خفاش هایی در چین بوده اند و نه ساخت ویروس یا دستکاری آن در آزمایشگاه.

سازمان جهانی بهداشت: منشا کرونا به احتمال زیاد خفاش ها بوده اند نه دستکاری آزمایشگاهی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، فدیلا چائب، سخنگوی سازمان دنیای بهداشت در جریان یک نشست خبری در ژنو گفت: همۀ شواهد موجود حاکی از آن است که این ویروس منشاء حیوانی دارد و در آزمایشگاه یا جای دیگری فراوری نشده است.

او اضافه نمود اگرچه هنوز روشن نیست که چگونه این ویروس توانسته است بر انسان تاثیر بگذارد اما مطمئنا در این میان یک حیوان به عنوان میزبان و واسطه ایفای نقش نموده است.

خانم چائب گفت: مخزن زیست محیطی این ویروس به احتمال زیاد در خفاش است اما اینکه چگونه این ویروس از خفاش به انسان منتقل شده، هنوز باید آنالیز و کشف گردد.

ویروس کرونا که اولین بار در دسامبر سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین پدیدار شد، تا کنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر را در دنیا مبتلا نموده و منجر به کشته شدن بیش از 171 هزار نفر شده است.

بیشترین شمار مبتلایان همچنین مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایالات متحده آمریکا (با بیش از 792 هزار مبتلا و بیش از 42 هزار کشته) گزارش شده است.

هفتۀ گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که دولتش در کوشش است تا معین کند آیا کووید 19 ساخته شده در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین است یا خیر.

انستیتوی ویروس شناسی ووهان چین پیش از این شایعه ها درباره سنتز کردن این ویروس در آزمایشگاه یا فرار آن از محیط آزمایشگاهی را رد نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1139

به "سازمان جهانی بهداشت: منشا کرونا به احتمال زیاد خفاش ها بوده اند نه دستکاری آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: منشا کرونا به احتمال زیاد خفاش ها بوده اند نه دستکاری آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید