سلطه ائتلاف عربی بر فرودگاه ها و گذرگاه ها زیان سنگینی به اقتصاد یمن زده است

به گزارش تور ایران، وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن تسلط ائتلاف عربی بر فرودگاه ها و گذرگاه های یمن را موجب کاهش حجم صادرات و وارادات و زیان سنگین به اقتصاد یمن دانست.

سلطه ائتلاف عربی بر فرودگاه ها و گذرگاه ها زیان سنگینی به اقتصاد یمن زده است

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a3 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن گفت که سلطه ائتلاف عربی بر گذرگاه های مختلف، بنادر و فرودگاه های یمن به اقتصاد این کشور صدمه زده و استفاده یمنی ها از این حوزه حیاتی را از زمان شروع جنگ با کاهش روبه رو نموده است.

الجبوانی در گفت وگو با پایگاه خبری العربی الجدید از ائتلاف عربی خواست این فرصت را فراهم کند تا دولت یمن همه بخش های حمل و نقل در این کشور را مدیریت کند زیرا حوزه حمل و نقل ستون اصلی گردش چرخ مالی کشور به سمت توسعه و شکوفایی است.

او گفت: در ابتدای بحران یمن ماموریت نیروهای ائتلاف اجازه دادن به ورود یاری های بشردوستانه و محموله های تجاری به بنادر و فرودگاه های یمن به وسیله رایزنی با دولت یمن بود، اما ما خود را در برابر واقعیتی مغایر با ماموریت ائتلاف دیدیم، زیرا سیطره ائتلاف بر گذرگاه های مختلف به اقتصاد مبی یمن زیان های بزرگی زد.

الجبوانی گفت: تجار در واردات کالا به یمن دچار مشکل هستند، زیرا اجناس وارداتی آنها باید از هفت خوان عبور کند حتی در بندر جده بازرسی گردد سپس همه کالاها با هم جمع شده و به کشتی های دیگری منتقل گردد. همین است که تاجر هزینه های سنگینی برای رساندن کالاها به یمن متحمل می گردد.

وی فرودگاه های شهرهای تحت کنترل دولت مستعفی یمن را هم در کنترل نیروهای ائتلاف دانست و گفت تعداد پروازها به یمن یا از یمن به دیگر کشورها بسیار کم تر از قبل از بحران یمن است.

وزیر دولت مستعفی یمن اضافه نمود: از سال 2009 تا 2015 خطوط هوایی یمن قریب به 8552 سورت پرواز فقط از فرودگاه یمن به مقاصد مختلف داشته است درحالی که در بازه زمانی 2016 تا 2018 این پروازها به 1429 سورت کاهش یافته است. یعنی 83 درصد کاهش یافته است

وی ادامه داد: در مورد تعداد مسافران هم تعداد کل مسافران در بازه زمانی بین 2009 تا 2015 حدود 810 هزار مسافر داشتیم، اما در بازه 2016 تا 2018 این تعداد به 228 هزار مسافر یعنی 72 درصد کاهش داشته است که این قضیه بر حرکت تجارت و اقتصاد ملی تأثیر می گذارد، زیرا حمل و نقل در همه بخش های آن به حرکت پایدار در تحرکات شهروندان در داخل و خارج بستگی دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1003

به "سلطه ائتلاف عربی بر فرودگاه ها و گذرگاه ها زیان سنگینی به اقتصاد یمن زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطه ائتلاف عربی بر فرودگاه ها و گذرگاه ها زیان سنگینی به اقتصاد یمن زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید