سندرز:آمریکا می توانست روابط مثبتی با چین داشته باشد

به گزارش تور ایران، سناتور مستقل از ایالت ورمونت در مصاحبه ای ضمن تحسین چین تاکید نمود که معتقد است آمریکا می توانست روابط مثبتی با چین داشته باشد و چین در طول تاریخ تمدن نسبت به هر کشور دیگری اقدامات بیشتری در راستای مبارزه با فقر شدید انجام داده است.

سندرز:آمریکا می توانست روابط مثبتی با چین داشته باشد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

سناتور برنی سندرز، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 میلادی دیدگاه دقیق و ظریفی را نسبت به چین ارائه کرد و در حالی که از این کشور به خاطر حرکت به سمت استبداد انتقاد نموده و گفت که چین در وهله اول به دنبال منافع خودش است اما تاکید داشت که این کشور آسیایی در دهه های گذشته پیشرفت بسیاری در یاری به مردم خودش داشته است.

سندرز در جریان مصاحبه با شبکه هیل تی وی گفت: چین کشوری است که متاسفانه در راستا مستبدانه تری در موضوعات مختلف گام برمی دارد اما چیزی که باید با رعایت انصاف در مورد چین بگوییم این است که چین و رهبری اش اگر اشتباه نکنم نسبت به هر کشور دیگری در طول تاریخ تمدن پیشرفت بیشتری در مبارزه با فقر شدید داشته و اقدامات بسیاری برای مردم خودش انجام داده است.

وی اضافه کرد: آمریکا امیدوار است که چین به طرف تشکیل یک دولت دموکراتیک پیش برود و از پکن به خاطر حرکت در راستا مخالف انتقاد نموده است.

پکن اخیرا به خاطر مبارزات میان پلیس و معترضان در هنگ کنگ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

در همین حال سندرز تاکید نمود که باور ندارد چین تهدید وجودی برای آمریکا باشد.

سندرز که برای جلب حمایت در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات با جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و سناتور الیزابت وارن مبارزه نموده است گفت: در حال حاضر اقتصاد چین متزلزل شده اما فکر می کنم برای ما کاملا احتمال دارد که بتوانیم روابط کاری مثبتی با پکن داشته باشیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تعرفه های شدیدی بر کالاهای وارداتی چینی اعمال و تهدید نموده که تعرفه های بیشتری منظور می نماید. پکن نیز در واکنش تعرفه های خود را بر کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال نموده است. این جنگ تجاری، نگرانی ها نسبت به اقتصاد دنیای را افزایش داده و باعث تغییرات شدیدی در بازارهای آمریکا و خارجی شده است.

سندرز بار دیگر موضع خود علیه تجارت آزاد بی قید و شرط و مخالفتش با توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی را ابراز کرد؛ توافقی که به گفته سندرز با کمپانی های آمریکایی به صورت کاملا ناعادلانه برخورد می نماید.

وی گفت: چیزی که من قبلا گفته ام و چیزی که الان می گویم این است که تجارت از اهمیت بسیاری برخوردار است اما شما نمی توانید تجارت آزاد بی قید و شرط نوشته شده توسط شرکت های بزرگ و مدیر عاملانشان را داشته باشید. شما باید توافقات تجاری داشته باشید که برای سود رساندن به خانواده های کارگر طراحی شده باشند.

سندرز تاکید نمود: اگرچه با رویکرد ترامپ نسبت به چین موافق نیست اما اگر رئیس جمهور گردد استفاده از تعرفه ها را رد نخواهد کرد.

این نامزد ریاست جمهوری آمریکا همچنین گفت، در صورت رئیس جمهور شدن تحریم هایی را علیه برزیل به دلیل آتش سوزی در جنگل های آمازون در نظر خواهد گرفت.

سندرز اضافه کرد، آنچه در برزیل اتفاق افتاده بسیار خطرناک است زیرا این منطقه منبع اکسیژن حیاتی برای بقیه دنیا است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 379

به "سندرز:آمریکا می توانست روابط مثبتی با چین داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرز:آمریکا می توانست روابط مثبتی با چین داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید