عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در هرمزگان چیست؟

به گزارش تور ایران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان باید در اولویت راهسازی و راهداری باشد.

عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در هرمزگان چیست؟

به گزارش خبرنگاران، رضا مدرس در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان هرمزگان، تاکید کرد: باید تمامی راستاهایی که گره ترافیکی دارند مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت لزوم اصلاح و حتی تغییر راستا در محور قرار گیرد.

وی با اشاره به بیشترین علت تلفات جانی جاده ای استان در سال جاری گفت: موتور سیکلت و واژگونی خودرو دو علت اصلی تلفات جانی در جاده ها هستد در 9 ماهه سال جاری نیز موتور سیکلت 38 درصد و واژگونی خودرو 39 درصد تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.

مدرس گفت: عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در جاده های استان سرعت غیر مجاز، خواب آلودگی راننده و عدم توانایی در کنترل خودرو است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی به ویژه واژگونی خودروها تنها نظارت و کنترل کافی نیست بلکه در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی رانندگی در جاده ها وجود دارد.

مدرس شرح داد: آشنایی با چگونگی عملکرد دوربین های کنترل ترافیک در جاده ها می تواند در کاهش تصادف جاده ای نقش داشته باشد، زیرا بسیاری از رانندگان بر این باور هستند که این دوربین ها به منظور ثبت آنی سرعت با عبور از محدوده آنها است که این باور اشتباهی است.

وی تاکید کرد: این دوربین ها میزان سرعت خودرو را با عبور از آنها و رسیدن به دوربین بعدی در راستا محاسبه می کنند.

مدرس تاکید کرد: مردم باید بدانند قوانین و مقررات رانندگی در جاده ها به منظور رسیدن سلامت آنها به مقصد گذاشته شده، با این باور است که می توان ایمنی جاده ها را افزایش و آمار تصادفات را کاهش و حتی به صفر رساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 243

به "عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در هرمزگان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در هرمزگان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید