عراقچی: گزینه ای جز قوی شدن در حوزه های نظامی و مالی نداریم

به گزارش تور ایران، معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه چاره ای جز قوی شدن نداریم، تاکید نمود: همانطور که با توان نظامی دشمنان را از مبارزه در این حوزه ناامید کردیم آن ها را از نظر مالی هم نا امید می کنیم.

عراقچی: گزینه ای جز قوی شدن در حوزه های نظامی و مالی نداریم

جهت دریافت مشاوره خدمات تراکت یعنی چه از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر گفت: حدود یک سال و نیم از خروج آمریکا از برجام می گذرد و امروز در همایش تجلیل از برترین های حوزه کار آفرینی هستیم که آمارها نابودی اقتصاد ایران را در کمتر از سه ماه پیش بینی می کرد.

او تاکید نمود: ما باید در مقابل این فشار ها مقاومت می کردیم تا قدرت ایران بر همگان ثابت گردد؛ دشمنان از هیچ فشاری اجتناب ننموده و تحریم های جدید اضافه کردند. اما این کارآفرینان هستند که با همت خود و اشتغالزایی هر چه بیشتر توان مالی مضاعفتی برای کشور ایجاد می نمایند.

این مقام دیپلماتیک کشورمان اضافه نمود: منکر کاستی و ضعف های موجود نمی شویم، اما اقتدار امروز کشور ما شاهکاری است که محقق شده است.

عراقچی توضیح داد: دشمنان هر فشاری که می توانستند به کشور ما وارد کردند و حتی دست به ترور قهرمانان و اسطوره های این ملت زدند، اما کشور ما با قدرت به راه خود ادامه داد. شهادت می دهم که بسیاری از کشور ها تعجب می کردند که چگونه تحت فشار این تحریم ها تاب آوردیم.

معاون وزیر امور خارجه توضیح داد: ما چاره ای جز قوی شدن نداریم و این قوی شدن مولفه های مختلفی از جمله توان نظامی، مالی و مواردی از این قبیل دارد. ما باید بتوانیم همانطور که با توان نظامی دشمنان را از مبارزه در این حوزه ناامید کردیم آن ها را از نظر مالی هم نا امید کنیم. دشمنان ما باید بداند که تحریم امری بی فایده و بی حاصل خواهد بود چرا که کارآفرینان ما با تکیه بر توان داخلی ما را از هر محصولی بی احتیاج خواهند کرد.

او ادامه داد: قدرت دیپلماسی و مذاکراتی هم از جمله مولفه های بسیار مهم در این حوزه است؛ نمایندگان هر کشور باید در مذاکرات توانمند ظاهر شده و احتیاج های مردم خود را برطرف کند. عزت و شرف یک کشور از هر چیزی ارزشمندتر است؛ یکی از ماموریت هایی که این معاونت برای خود معین نموده اشتغالزایی است. صادرات غیر نفتی، انتقال تکنولوژی، جذب سرمایه خارجی و مواردی از این قبیل در معاونت مالی وزارت امور خارجه پیگیری خواهند شد.

عراقچی گفت: ایجاد راستا ها معابر، بازار های جدید و تسهیل انتقال پول و کالا در معاونت مالی وزارت امور خارجه مورد توجه قرار خواهند گرفت.

او درباره ورود ویروس کرونا گفت: تا به این لحظه هیچ مورد واقعی از این ویروس داخل کشور مشاهده نشده است؛ از همان ابتدا ارتباط مناسبی با سازمان هواپیمایی و وزارت بهداشت داشتیم که منجر به کنترل ورود این ویروس شد.

معاون وزیر خاطر نشان کرد: پرواز های چین به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد که هزینه سنگینی برای کشور به همراه داشت و باید برای سلامت کشور آن را متحمل می شدیم. دانشجویان خودمان را از مناطق آلوده خارج کردیم و اکنون روز های آخر قرنطینه خود را طی می نمایند و به زودی به آغوش خانواده بازخواهند گشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 878

به "عراقچی: گزینه ای جز قوی شدن در حوزه های نظامی و مالی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: گزینه ای جز قوی شدن در حوزه های نظامی و مالی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید