علی نژاد: ایران در والیبال آسیا حرف اول را می زند

به گزارش تور ایران، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان با بیان این که هر موفقیتی نیازمند برنامه ریزی، تفکر و کار تیمی است، تاکید کرد: فدراسیون والیبال باید الگوی سایر فدراسیون ها باشد.

علی نژاد: ایران در والیبال آسیا حرف اول را می زند

به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال امروز (شنبه) در سالن فارسی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به ریاست مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

علی نژاد در خاتمه مجمع ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اضافه نمود: بسیار خوشحالم که در خدمت شما عزیزان در فدراسیون والیبال هستم. الحق و الانصاف برادر بزرگوارمان جناب آقای داورزنی در مدت 13 ،14 سال گذشته حضور مغتنم و ویژه ای در فدراسیون والیبال داشته اند. والیبال جدیدی که امروز می بینیم، حاصل زحمات او و همکارانش است. فدراسیون والیبال طبق ارزیابی وزارت ورزش، یکی از چهار فدراسیون برتر کشور در سال 98 بوده و همه این ها موید پیروزیت و توفیقات والیبال در همه رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است. ایران در والیبال آسیا حرف اول را می زند و در دنیا نیز دوش به دوش بهترین ها قرار گرفته است.

وی به کسب دومین سهمیه بازی های المپیک و قهرمانی جوانان دنیا از سوی کنندگان والیبال ایران به عنوان پیروزیت های سال 98 این رشته ورزشی کشورمان اشاره کرد و اضافه نمود: قهرمانی جوانان دنیا که برای اولین بار به دست آمد، از افتخارات مهم والیبال است؛ به ویژه که این قهرمانی با کادر ایرانی به دست آمد و بسیار ارزشمند است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش با بیان این که فدراسیون های ورزشی باید برای پیروزیت از فدراسیون والیبال الگوبرداری کنند، اضافه نمود: قطعا هر پیروزیتی نیازمند برنامه ریزی، تفکر و کار تیمی است. والیبال باید الگوی سایر فدراسیون ها قرار گیرد و با توجه به اقتضای شرایط از این الگو استفاده کنند.

علی نژاد به پیروزیت رئیس فدراسیون والیبال در عرصه بین المللی اشاره کرد و اضافه نمود: با توجه به جایگاه بین المللی، آقای داورزنی جزو معدود اعضای هیات رئیسه ایرانی در فدراسیون دنیای و کنفدراسیون آسیاست. به همین دلیل از هر حیث نگاه می کنیم، مجموعه والیبال عملکرد پیروزی داشته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان به پیروزیت فدراسیون والیبال در کسب حامیان مالی اشاره کرد و گفت: داورزنی در بازاریابی و مارکتینگ هم پیروز بودند و نشان داده اند که به جز فوتبال، رشته های دیگر هم اگر با برنامه حرکت کنند، می توانند درآمد خوبی ایجاد کنند. این ها ثمره یک کار با برنامه و با فکر است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این سال ها از فدراسیون والیبال حمایت کرده اند و قطعا بعد از این هم حمایت خواهند کرد.

وی با بیان این که در سال 99 شیوه پرداخت بودجه به فدراسیون ها تغییر خواهد کرد، گفت: در سال 99 مبنای پول دادن به فدراسیون ها، بر اساس عملکرد سال 98 است. شیوه کارمان متفاوت شده است؛ هر فدراسیونی پیروز تر باشد، پول بیش تری می گیرد و به فدراسیون های ناپیروز، پول کم تری داده خواهد شد. این هفته یا هفته آینده، تفاهم نامه را بر اساس عملکرد سال 98 ارائه خواهیم کرد و قطعا فدراسیون هایی مثل والیبال، شرایط بهتری خواهند داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان به لزوم برگزاری مسابقات و رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: با وجود ویروس کرونا، الان دنیا در شرایط متفاوتی قرار گرفته است. هنوز به موقعیت پساکرونا نرسیده ایم و در حین بحران هستیم و ورزش خیلی آسیب دیده است. المپیک پیش از این به خاطر جنگ های دنیای لغو شده بود، اما الان به خاطر پاندمی ویروس کرونا، برای اولین بار به تعویق افتاده و در زمان تعیین شده برگزار نمی شود.

وی با بیان این که بسیاری از فدراسیون های بین المللی مثل فدراسیون دنیای والیبال مسابقات خود در سال 2020 را لغو کردند، این اتفاقی جدید برای ورزش دنیاست اما باید خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم. باید بدانیم که این ویروس حالا حالاها هست. هم باید فعالیت هایمان را انجام دهیم، هم مراقب سلامت مان باشیم. وقتی کرونا شروع شد، همه فکر می کردند زود تمام می شود اما این ویروس دست از سر بشر برنخواهد داشت. لذا الان که پیک دوم ویروس کرونا اتفاق افتاده، باید در حوزه ورزش پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد. از 24 تیرماه تصمیم گرفتیم که استان ها خودشان درباره نحوه برگزاری تصمیم بگیرند، طوری که با تصمیمات قبلی خیلی مغایرت نداشته باشد.

علی نژاد ابراز امیدواری کرد که در این شرایط، لیگ برتر والیبال برگزار شود و گفت: در والیبال هم می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی مسابقات را برگزار کرد. با همکاری وزارت ورزش، وزارت بهداشت و فدراسیون والیبال در این شرایط می شود با کم ترین مشکل مسابقات لیگ را برگزار کرد.

و همچنین ابراز امیدواری کرد که با کار گروهی، المپیک 2020 برای ورزش ایران و والیبال تاریخی شود و تاکید کرد: خوشحالم امروز در مجمع عمومی یک فدراسیون منظم، با برنامه و پیروز هستم. افتخار می کنیم که امسال هم آقای داورزنی در فدراسیون حضور دارد. الحق و الانصاف زمانی هم که در معاونت وزارت ورزش بودند، در آن حوزه به ویژه در اداره فدراسیون ها عملکرد خوبی داشتند. امیدوارم من هم بتوانم راه ایشان را در وزارت ورزش ادامه دهم و با برادری و با کار گروهی بزرگ، المپیک 2020 بهترین المپیک تاریخ ورزش ایران در همه رشته ها به ویژه والیبال باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1291

به "علی نژاد: ایران در والیبال آسیا حرف اول را می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: ایران در والیبال آسیا حرف اول را می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید