فقط 27 درصد از منطقه 22 سیستم فاضلاب دارد ، افتتاح دو تقاطع تازه برای کاهش ترافیک

به گزارش تور ایران، شهردار منطقه 22 در مورد دفع فاضلاب بهداشتی این منطقه و احداث تصفیه خانه های بهداشتی گفت: به علت عدم فراهم شدن زیرساخت ها در گذشته تنها 27 درصد از محدوده منطقه 22 تحت سیستم فاضلاب قرار گرفته که این به نسبت شهر تهران بسیار پایین است. ما این قول را می دهیم که مساله را از مجموع دستگاه ها پیگیری کنیم.

فقط 27 درصد از منطقه 22 سیستم فاضلاب دارد ، افتتاح دو تقاطع تازه برای کاهش ترافیک

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا حاجوی، شهردار منطقه 22 امروز -13اسفندماه 1401- در چهلمین رویداد امید و افتخار که به بهره برداری از مسیرهای دسترسی تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان های شهید زینعلی(کاج) و شهید پوررضا(گلها) اختصاص داشت، در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ایام شعبانیه توفیق داریم دو پروژه عمرانی و محلی را در بخش کاج و گلها در مجموعابه مساحت 750 متر مربع به بهره برداری برسانیم.

او گفت: هزینه این دو پروژه در کنار هم 43 میلیارد تومان است و پنج ماه به صورت ویژه در دست معاونت عمرانی تهران بود تا به بهره برداری برسد. یکی از ویژگی های مهم این دو پروژه افتتاح سطح نفوذ ناپذیری بافت شهری است. تأکید مدیریت شهری تازه در این است که پروژه ها محلی باشند تا مردم پیشرفت را ملموس تر حس نمایند. در سال 1402 نیز موضوع توسعه محلی را در دستور کار قرار داده ایم.

شهردار منطقه 22 ادامه داد: افتتاح این پروژه ها در بحث روان سازی ترافیکی بسیار موثر خواهد بود. منطقه 22 به جهت اتصال کریدور غربی تهران به استان البرز اهمیت ویژه ای دارد. ضمن اینکه به علت بافت تازه منطقه که ساختارش متفاوت با محلات دیگر تهران است، می توانیم شهرسازی تازه ایرانی-اسلامی را در اینجا پیاده کنیم.

او با بیان اینکه ساخت و ساز و اقتصاد ارتباط مستقیمی با هم دارند، گفت: اگر ساخت و ساز رونق پیدا کند، اشتغال نیز افزایش پیدا می نماید. 152 حرفه مستقیم با ساخت و ساز در ارتباط است. ما به عنوان شهرداری وظیفه تسهیل گری داریم و در این راستا وظیفه اصلی ما صدور پروانه ساختمانی است.

حاجوی مطرح کرد: در تصمیمات اخیر شورای شهر نکته ای که وجود دارد تسهیل گری در بخش مصوبات ساخت و ساز است که زمینه های مناسبی را برای تسهیل در این حوزه فراهم آورده اند.

شهر منطقه 22 با ذکر این نکته که رویکرد اصلی ما شفاف سازی در این حوزه خواهد بود، اضافه نمود: هرچه ضوابط شفاف تر باشد یک گام جلو هستیم. هرچه تکنولوژی ساخت بالاتر می رود ضوابط باید به روزرسانی بشود اما با این حال مقررات دارای به روز رسانی نیستند.

او در مورد دفع فاضلاب بهداشتی منطقه 22 و احداث تصفیه خانه های بهداشتی هم گفت: این مطلب یکی از نکاتی است درصدد هستیم تا در این حوزه برای شهروندان تسهیلاتی ایجاد کنیم. 27 درصد از محدوده منطقه 22 تحت سیستم فاضلاب قرار گرفته که این به نسبت شهر تهران بسیار پایین است. در این حوزه زیرساخت هایی را باید در گذشته فراهم می کردند. ما این قول را می دهیم که مساله را از مجموع دستگاه ها پیگیری کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2363

به "فقط 27 درصد از منطقه 22 سیستم فاضلاب دارد ، افتتاح دو تقاطع تازه برای کاهش ترافیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "فقط 27 درصد از منطقه 22 سیستم فاضلاب دارد ، افتتاح دو تقاطع تازه برای کاهش ترافیک" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط 27 درصد از منطقه 22 سیستم فاضلاب دارد ، افتتاح دو تقاطع تازه برای کاهش ترافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید