فوتبال دنیا، واکنش رئیس یوفا به شائبه کوشش باشگاه های بزرگ اروپا برای ایجاد سوپر لیگ

به گزارش تور ایران، فوتبال دنیا - رئیس اتحادیه فوتبال اروپا به اخبار منتشر شده درباره احتمال شکل دریافت یک تورنمنت انحصاری توسط باشگاه های بزرگ قاره سبز واکنش نشان داد.

فوتبال دنیا، واکنش رئیس یوفا به شائبه کوشش باشگاه های بزرگ اروپا برای ایجاد سوپر لیگ

به گزارش خبرنگاران، الکساندر چفرین اظهار داشت که تا زمانی که او رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) باشد، برای جلوگیری از ایجاد یک تورنمنت انحصاری توسط باشگاه های بزرگ اروپا تحت عنوان سوپر لیگ اروپا خواهد جنگید.

طبق افشاگری های فوتبال لیکس، 11 باشگاه مطرح اروپا شامل رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، میلان، بایرن مونیخ، منچستریونایتد، منچسترسیتی، چلسی، آرسنال، لیورپول و پاری سن ژرمن قصد دارند از سال 2021 یک تورنمنت اختصاصی برگزار نمایند و در آن حضور ثابت داشته باشند.

چفرین در این خصوص به نشریه کیکر آلمان گفت: چنین اتفاقی به فوتبال دنیا آسیب خواهد زد. مطمئناً تقابل هفتگی یوونتوس و بایرن مونیخ، خسته نماینده تر از مثلاً بازی یوونتوس و تورینو خواهد بود. تا زمانی که من اینجا باشم، چنین مسئله ای وجود نخواهد داشت و من با برگزاری چنین لیگی خواهم جنگید. افشای جزئیات برنامه سوپرلیگ اروپا در ایمیل ارسالی برای باشگاه رئال مادرید

چفرین اضافه کرد: اگر ما بخواهیم از یک سیستم بسته استفاده کنیم، آن وقت باید انسجام و توسعه فوتبال را از یاد ببریم. در بلند مدت هم این باشگاه ها بازنده خواهند بود.

در همین حال هاینس رومنیگه، مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ، اخبار منتشر شده درباره احتمال ورود این باشگاه به سوپرلیگ اروپا را رد کرد و گفت: من در جریان چیزی به عنوان سوپر لیگ نیستم. ما نه اطلاعی درباره این موضوع داریم نه هیچ مذاکره ای در این خصوص داشته ایم. ما خودمان را درگیر چنین موضوعاتی نمی کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 164

به "فوتبال دنیا، واکنش رئیس یوفا به شائبه کوشش باشگاه های بزرگ اروپا برای ایجاد سوپر لیگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، واکنش رئیس یوفا به شائبه کوشش باشگاه های بزرگ اروپا برای ایجاد سوپر لیگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید