لیفان X70؛ تولد فرزند چینیِ خودروسازان بم

به گزارش تور ایران، خودروسازان بم قرار است که لیفان X 70 را در کلاسی بسیار رقابتی و داغ به بازار کراس اوور های کشور وارد کند، به شکلی که از نظر ابعادی، نام هایی همچون چری تیگو 7، جک S 5، هایما S 7 را در کلاس خود می بیند. البته X 70 از نظر قیمتی رقبای پرفروش و سرسختی همچون ام وی ام X 33، جک S 3 و چانگان CS 35 را پیش رو خواهد داشت، اما با توجه به بدنه و پیشرانه ضعیف تر نسبت به X 33 به نظر می رسد که جدی ترین رقیب X 70 در واقع همان X 33 باشد.

لیفان X70؛ تولد فرزند چینیِ خودروسازان بم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرنگاران| نخستین محصول مونتاژی گروه خودروسازی لیفان چین، در ایران 520 و 620 بود که از سوی شرکت کرمان موتور به بازار عرضه شد، حالا پس از گذشت یک دهه از شروع این همکاری، گروه خودرسازان بم قرار است مدل X 70 این شرکت را در ایران عرضه کند. محصولی که به نظر می رسد رقیبی جدی برای خودرو های چینی پرفروش در بازار خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، تصاویر منتشر شده از این خودرو در خیابان ها تهران نشان می دهد که X 70 در حال حاضر مراحل تست ارزیابی جاده ای را پشت سر می گذارد و یک قدم به فراوری نزدیک تر شده است. البته خودروسازان بم در طول هفت ماه گذشته تصویر این خودرو را در سایت شرکت به نمایش در آورده و میخواهد در ماه های آینده مدل اتوماتیک و فول آپشن آن را فراوری و به بازار عرضه کند.

البته خودروساز بمی پیش از این اعلام نموده بود که سه محصول جدید شامل مدل های ایکس 70، ایکس 7 و ام 7 را در خط فراوری این شرکت مونتاژ و فراوری خواهد نمود. اما حالا شواهد حکایت از آن دارد که خودروسازان بم در شرایط فعلی میخواهد، تنها یکی از سه محصولی را که پیش از این نوید فراوری و عرضه آن ها را داده بود، به بازار عرضه خواهد نمود که این محصول لیفان ایکس 70 خواهد بود.

لیفان، یکی از شرکت های با سابقه در صنعت خودرو و موتورسیکلت چین است. این گروه خودروساز سال 1992، با سرمایه اولیه 200 هزار یوآن (30 هزار دلار)، شرکت موتورسیکلت سازی لیفان شکل گرفت و به سرعت با ساخت پیشرانه خودرو، توسعه پیدا کرد. در سال 2007 و تنها 15 سال پس از تأسیس اولیه، مجموع فراوری سالیانه انواع محصولات لیفان به ارزش 12/6 میلیارد یوآن (1/88 میلیارد دلار) رسید و مدتی بعد اعلام شد، ارزش صادرات لیفان به 410 میلیون دلار رسیده است.

خودرو های لیفان، در 51 کشور جهان با نمایندگی فعال، فروخته می شوند و موتورسیکلت های این برند، در اروپا، کانادا و مکزیک هم، قابل خرید هستند. علاوه بر ایران، خطوط مونتاژ خودرو های لیفان در جمهوری آذربایجان، مصر، اتیوپی، روسیه و اروگوئه فعالیت می نمایند.

شرکت خودروسازان بم نیز یکی از فراورینمایندگان نسبتا قدیمی است که از سال ها قبل نیز سابقه همکاری با برند های چینی را درکارنامه خود دارد.

این شرکت پس از همکاری با برند جیلی در زمینه فراوری و مونتاژ محصول GC6 در دو نسخه اکسلنت و الیت، به منظور توسعه سبد محصولات خود، قرارداد تازه ای با لیفان امضا کرد که نتیجه این همکاری مشترک، لیفان ایکس 70 است.

خودروسازان بم قرار است که لیفان X 70 را در کلاسی بسیار رقابتی و داغ به بازار کراس اوور های کشور وارد کند، به شکلی که از نظر ابعادی، نام هایی همچون چری تیگو 7، جک S 5، هایما S 7 را در کلاس خود می بیند.

البته X 70 از نظر قیمتی رقبای پرفروش و سرسختی همچون ام وی ام X 33، جک S 3 و چانگان CS 35 را پیش رو خواهد داشت، اما با توجه به بدنه و پیشرانه ضعیف تر نسبت به X 33 به نظر می رسد که جدی ترین رقیب X 70 در واقع همان X 33 باشد.

در حال حاضر گروه خودرو سازان بم برای این خودرو قیمت 580 میلیون تومان را مشخص مشخص نموده است، که 160 میلیون تومان بیش از قیمت جهانی خودرو است. این محصول اکنون در بازار چین به قیمت 10 هزار و 416 دلار دلار عرضه می گردد که براساس معادل ریالی و با احتساب دلار 31 هزار تومان قیمتی به حدود 322 تومان تومان می رسد.

اما در طرف مقابل هم اکنون قیمت X 33 مدل 99 با جعبه دنده CVT در بازار آزاد، به مرز 700 میلیون تومان رسیده است. شرکت مدیران خودرو به تازگی، نسخه ای به روزشده از این خودرو را همراه جعبه دنده اتوماتیک 5 سرعته، جلوپنجره جدید، فرمان کمکی برقی، گرم کن جایگاه های جلو، رینگ های اسپرت 17 اینچ و سیستم حفظ پایداری (ESP) با قیمت قطعی 488 میلیون تومان پیش فروش می نماید که البته با تعداد کم و هجموم خریداران، عملا قابل خرید نیست.

از طرفی طراحی نامناسب و کیفیت ناخوشایند اتاق، مهم ترین نکته منفی در کراس اور لیفان است، اما باتوجه به شرایط بازار انحصاری ایران و فقدان فروش متناسب با تقاضا، احتمالا X70 مسئله ای برای پیش فروش نخواهد داشت.

با این وجود به نظر می رسد با تا توجه به عرضه کم خودرو و تقاضای بالا در بازار، این محصول چینی نیز به راحتی وارد بازار کشور خواهد شد و عملاً در رقابت با سایر خودر های چینی شکست نخواهد خورد.

براساس اعلام گروه خودروسازان بم، لیفان ایکس 70 دارای لیست نسبتا کاملی از امکانات رفاهی خواهد بود که همین امر شانس موفقیت بیشتر را در بازار افزایش خواهد داد.

ازجمله آپشن های موجود در این خودرو می توان به 2 کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، رینگ 18اینچی آلومینیومی، استاندارد آلایندگی یورو5، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال، کروزکنترل، سانروف، تریم داخلی چرم مصنوعی، تنظیم برقی جایگاه راننده در 6جهت، گرمکن جایگاه های جلو، استارت دکمه ای، کامپیوتر سفری، چراغ روشنایی روز، سیستم صوتی دارای نمایشگر 9اینچی اندروید به همراه دو پورت USB و شش عدد بلندگو، سنسور فشار باد لاستیک ها، آینه الکتروکرومیک، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، ریموت هوشمند، آنتن سقفی کوسه ای و صفحه کیلومترشمار با قابلیت تنظیم نور، رنگ و زبان اشاره نمود.

بر این اساس می توان گفت لیفان X70 نسبت به سایر رقبا در بازار ایران امکانات رفاهی بیشتری را ارائه می دهد.

لیفان ایکس 70 که قرار است به زودی فراوری انبوه و پیش فروش آن ازسوی خودروسازان بم شروع گردد، از یک پیشرانه 4 سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با حجم 2000 سی سی بهره مند خواهد بود که توانایی فراوری نیرویی معادل 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 178 نیوتون متری در دور های 4200 تا 4400 دور در دقیقه را دارد.

این نیرو به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد. وزن خالص این کراس اوور چینی مونتاژی 1415 کیلوگرم و حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر بر ساعت اعلام شده، سیستم ترمز این خودرو متشکل از سامانه های پایداری ESP/ABS/EBD/BOS نیز با همراهی ترمز های دیسکی جلو و عقب است.

منبع: فرادید
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1399

به "لیفان X70؛ تولد فرزند چینیِ خودروسازان بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیفان X70؛ تولد فرزند چینیِ خودروسازان بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید