ماهیگیران فرانسوی جهت کامیون های انگلیسی را مسدود کردند

به گزارش تور ایران، خبرگزاری خبرنگاران- تعلل دولت انگلیس پس از برگزیت در صدور مجوز ماهیگیری در آب های این کشور خشم ماهیگیران فرانسوی را بر انگیخت و راستا کامیون های انگلیسی حامل ماهی را مسدود کردند.

ماهیگیران فرانسوی جهت کامیون های انگلیسی را مسدود کردند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خبرگزاری رویترز گزارش داد، ماهیگیران فرانسوی که از کندی تحویل مجوز های ماهیگیری در آب های انگلیس پس از برگزیت خشمگین هستند، پنجشنبه جلوی ورود کامیون های حامل ماهی بارگیری شده از انگلیس را به بولوین -سور-مر که بزرگترین مرکز فرآوری محصولات دریایی اروپاست، گرفتند.

توافق تجاری پسابرگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا به ماهیگیران اتحادیه اروپا اجازه می دهد به ماهیگیری در اعماق آب های انگلیس ادامه دهند، اما تنها پس از دریافت مجوز.

ماهیگیران فرانسوی گفتند این مجوز ها قرار بود به سرعت تحویل داده شوند، اما به رغم آن، حدود 80 درصد ناوگان فرانسه در او دو فرانس همچنان منتظر هستند.

برونو مارگول که تعاونی اصلی ماهیگیران بولوین سور- مر را مدیریت می کند، گفت: ما فکر می کردیم که چند روزه این مشکل حل می شود، اما با گذشت چهار ماه، ما به زحمت در این زمینه پیشرفت داشتیم.

حدود 80 ماهیگیر روی سکوی بولوین راکت آتش بازی روشن کردند و با تخته های چوبی و بشکه در جهت دو کامیون انگلیسی مانع درست کردند. آن ها همچنین پلاکاردی نصب کردند که روی آن نوشته شده بود: می خواهید آب هایتان را نگه دارید؟ باشه پس ماهی هایتان را هم برای خودتان نگه دارید؟

برونو مارگول توضیح داد که بسیاری از ماهیگیران برای دریافت مجوز می جنگند و نتوانستند به درخواست انگلیس در ارتباط با داده های الکترونیک که نشان دهد آن ها در پنج سال قبل از همه پرسی 2016 در مورد وابستگی انگلیس به اتحادیه اروپا، در آب های انگلیس ماهیگیری کرده بودند، پاسخ دهند.

وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس گفت، انگلیس رویکردی مبتنی بر ارائه مدارک را برای اختصاص مجوز به کشتی های ماهیگیری اتحادیه اروپا با استفاده از اطلاعاتی که از سوی کمیسیون اروپا ارائه می شود، حفظ کرده است.

دولت فرانسه پنجشنبه شب از کمیسیون اروپا خواست تدابیری قاطع و تعیین کننده اتخاذ کند تا انگلیس این توافقنامه را اجرا کند.

کلمان بون وزیر، مشاور دولت فرانسه در امور اروپایی، و آنیک ژیراردَن، وزیر امور دریایی فرانسه، در بیانیه ای گفتند: ما با روحیه همبستگی اروپایی و همکاری با انگلیس عمل می کنیم، اما فوریت شرایط ما را مجبور می کند تلاش هایمان را تسریع کنیم.

حدود دو سوم ماهی های بارگیری شده در انگلیس به اروپا صادر می شوند. در نخستین هفته های سال 2021، خروج انگلیس از مدار اتحادیه اروپا به نابسامانی در شبکه های تامین و عرضه منجر شد.

ماهیگیران شمال فرانسه می گویند که امرار معاش آن ها به دسترسی به آب های انگلیسی وابسته است.

برونو مارگول هشدار داد اگر ماهیگیران فرانسوی نتوانند به آب های انگلیس دسترسی پیدا کنند، ذخایر ماهی های فرانسوی ممکن است تمام شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1762

به "ماهیگیران فرانسوی جهت کامیون های انگلیسی را مسدود کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیگیران فرانسوی جهت کامیون های انگلیسی را مسدود کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید