مدیرعامل فراری بانک ملی این روزها در کانادا چه می نماید؟ اختلاف خاوری با شرکا در بسازبفروشی

به گزارش تور ایران، محمودرضا خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی که از متهمان پرونده فساد اقتصادی سه میلیارد تومانی در ایران است، با شریکانش در یک پروژه ساختمان سازی دچار اختلاف شده است.

مدیرعامل فراری بانک ملی این روزها در کانادا چه می نماید؟ اختلاف خاوری با شرکا در بسازبفروشی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، بلومبرگ از درگیری قضایی محمود رضا خاوری در کانادا خبر داده و نوشته است: وی و پسرش با شریک اقتصادی شان دچار اختلاف شده اند.

سام میزراهی یکی از شناخته شده ترین ساختمان سازهای کانادا، شریک خشایار خاوری فرزند مدیر بانکی فراری ایرانی است. اسناد دادگاه اونتاریو نشان می دهد که خاوری پدر از سرمایه گذاران اصلی دو پروژه آپارتمان سازی میزراهی است.

میزراهی ادعا نموده است: بعد از بروز اختلاف در پروژه، خاوری با وی تماس گرفته و تهدید نموده است که اگر میلیون ها دلار به او نپردازد، خانه وی را آتش زده و آبرویش را می برد.

بر اساس اسناد دادگاه، قرار بود خاوری سرمایه اصلی ساخت دو مجتمع لوکس آپارتمانی در منطقه ثروتمند یورکویل را تامین کند و در 50 درصد از سود شریک گردد. خاوری ها مدعی اند که میزراهی آن ها را فریب داده و باید 81 میلیون دلار به آن ها خسارت دهد.

خشایار به همراه میزراهی جزو مدیران شرکت بوده است و اول هم او بوده که از شریک خود شکایت نموده است. وی مدعی است که میزراهی آن ها را فریب داده، سرمایه ها را بد هزینه نموده و نتوانسته استبه درستی شرکت را مدیریت کند.

وی مدعی است که او سود شرکت را طلبکار است و میزراهی باید دست کم 81 میلیون دلار آمریکا به او بپردازد. خشایار خاوری می گوید میزراهی از پروژه های دیگر از جمله آپارتمان وان که قرار است بلندترین برج کانادا باشد هم به وی بدهکار است.

در مقابل میزراهی می گوید خشایار و به خصوص پدرش در پروژه یورکویل سرمایه گذاری نموده اند و بر اساس قرارداد اولیه قرار بوده بعد از خاتمه پروژه تنها 50 درصد سود را سهیم باشند. به گفته وی، آن ها در دیگر پروژه ها از جمله پروژه وان سرمایه گذاری ننموده اند. وی همچنین پرونده دیگری باز نموده و از خاوری ها به دلیل نقض توافق، سهل انگاری، تهدید و کوشش برای زدن خسارت اقتصادی به وی، بیش از 38 میلیون دلار آمریکا طلب نموده است.

بر اساس قرارداد اولیه، خانواده خاوری سرمایه گذار پروژه و شرکت میزراهی سازنده بوده و نهایتا قرار بود هر طرف 50 درصد از سود سهم ببرد. خانواده خاوری دست کم 11 میلیون دلار برای خرید زمین پروژه هزینه نموده است.

میزراهی گفته است که خانواده خاوری با بیان اینکه سرمایه کلانی دارند، گفته بودند که تمام هزینه های پروژه را می پردازند و نیازی به دریافت وام بانکی نیست.

در مقابل خشایار خاوری گفته است که میزراهی قرار بوده منابع ساخت و ساز، تأمین سرمایه و جمع آوری منابع برای ایجاد یک شرکت ساخت و ساز را تأمین کند.

بلومبرگ به سابقه خاوری در ایران هم اشاره نموده و نوشته است که وی در فهرست تعقیب اینترپل قرار داشت، اما اکنون در این فهرست نیست و کانادا هم به بهانه اینکه ممکن است خاوری در ایران اعدام گردد، از مسترد کردن او خودداری می نماید.

این پایگاه نوشته است که مقامات دولت ایران، بانک ملی و اینترپل به درخواست ها برای اظهار نظر در خصوص این پرونده پاسخ نداده اند.

یان مک لئود، سخنگوی وزارت دادگستری کانادا گفته است: دولت نمی تواند در خصوص اینکه آیا درخواست استرداد فردی را دریافت نموده یا نه، نظری دهد، مگر اینکه آن فرد ذیل قانون استرداد بازداشت گردد، چراکه مکاتبات بین دولت ها ماهیتی محرمانه دارند.

بنا بر این گزارش، در سال 90 زمانی که خاوری به کانادا فرار کرد، میزراهی قصد داشته قرارداد و مراوده اقتصادی با آن ها را به بهانه اینکه خاوری به دلیل مسدود شدن حسابش در کاناد دیگر سرمایه ای ندارد، بر هم بزند اما خانواده خاوری اعلام نموده اند که حساب هایشان باز است.

پس از آن مفاد قرارداد تغییر نموده و قرار شده است که مالکیت پروژه به نام میزراهی ثبت گردد و خاوری هم 50 درصد از سود نهایی را دریافت کند. میزراهی می گوید از آنجا که منابع وعده شده از سوی خاوری را دریافت ننموده، مجبور شده است 68 میلیون دلار با نرخ سود 20 درصد از بانک وام بگیرد.

وی اتهام سوءمدیریت پروژه را رد نموده و می گوید خاوری در تماس تلفنی با وی، تهدید نموده که اگر نگذارم چک ها نقد گردد، خانه ام و هرآنچه را به دارم به آتش می کشد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1018

به "مدیرعامل فراری بانک ملی این روزها در کانادا چه می نماید؟ اختلاف خاوری با شرکا در بسازبفروشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل فراری بانک ملی این روزها در کانادا چه می نماید؟ اختلاف خاوری با شرکا در بسازبفروشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید