مسمویت بیش از 70 نفر از اهالی در ثلاث باباجانی ، علت چه بود؟

به گزارش تور ایران، بیش از 70 نفر از اهالی روستای شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

مسمویت بیش از 70 نفر از اهالی در ثلاث باباجانی ، علت چه بود؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین و به نقل از ایسنا؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در این خصوص، گفت: از صبح امروز(17 شهریور) حدود 72 نفر از اهالی روستای شیخ صله ثلاث باباجانی با علائم مسمومیت به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ثلاث باباجانی مراجعه کردند که 69 نفر آنها به صورت سرپایی مداوا و سه نفر بستری شدند.

بالایی با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت در شهرستان ثلاث باباجانی و رصد موضوع با احتمال آلودگی آب، گفت: بلافاصله اقدامات لازم جهت قطع آب و تامین آب شرب سالم و نمونه گیری از آب روستا انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر اوضاع روستا آرام است و موارد جدید ابتلا با علائم مسمومیت بسیار کمتر شده است.

بالایی با اشاره به دستور استاندار به دانشگاه علوم پزشکی، آبفا و هلال احمر برای بررسی این موضوع، مطرح نمود: فردا تیم هایی از مرکز بهداشت و آبفا برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.

وی اضافه نمود: هم اکنون نیز این آمادگی را داریم که در صورت نیاز برای آبرسانی سیار و یا امور درمانی از مرکز استان نیرو و تجهیزات اعزام کنیم.

بالایی با بیان اینکه برای اعلام نظر دقیق در خصوص علت دقیق حادثه باید منتظر نتایج بررسی کارشناسان مربوطه بود، گفت: با توجه به اینکه کمتر از سه درصد جمعیت منطقه دچار مسمومیت شده اند، احتمال آلودگی نقطه ای از آلودگی منابع و مخازن آب بیشتر است.

وی از پیگیریهای نماینده مردم اورامانات نیز تقدیر کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1349

به "مسمویت بیش از 70 نفر از اهالی در ثلاث باباجانی ، علت چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسمویت بیش از 70 نفر از اهالی در ثلاث باباجانی ، علت چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید