نسخه بتای امن ترین، خصوصی ترین و مستقل ترین موتور جست وجوی وب جهان منتشر شد

به گزارش تور ایران، برای ده ها است که گوگل امپراطور بی چون و چرای جست وجوی وب است. در این مدت، هرگز مایکروسافت و دیگر موتورهای جست وجو از جمله موتورهای جست وجوی امنیت محور مانند DuckDuckGo نتوانستند این بازار را برای گوگل تنگ و کوچک نمایند.

نسخه بتای امن ترین، خصوصی ترین و مستقل ترین موتور جست وجوی وب جهان منتشر شد

گوگل 70 تا 90 درصد بازار جست وجوی اینترنت جهانی را در دست دارد و هیچ شرکتی حتی به نزدیکی آن نرسیده است. در سال های اخیر، مایکروسافت با موتور جست وجوی بینگ موفقیت هایی کسب نموده است ولی فاصله بسیار زیادی با موتور جست وجوی گوگل دارد. مدت ها است کاربران اینترنت هیچ گزینه ای برای جست وجوی خوب در وب و اینترنت جز مراجعه به گوگل ندارند.

در این شرایط، که کاربران و رگولاتوری ها به طور فزاینده ای خواستار امنیت و حریم خصوصی بیشتر هستند؛ شرکت پشت سر مرورگر Brave که از رمزنگاری دیجیتالی بهره می برد؛ وعده نموده یک موتور جست وجوی تازه کاملا محافظ حریم خصوصی کاربران و شفاف جایگزین گوگلی کند که از فناوری های ردیابی کاربران و تبلیغات محور سود می برد.

این هفته نسخه بتای موتور جست وجوی Brave Search راه اندازی شده است. این موتور جست وجو سعی می نماید بدون هیچ گونه وابستگی به ایندکس وب، به طور مستقل عمل نموده و کاربران، کلیک ها و جست وجوهای آن ها هرگز ردیابی نشود.

مدیر اجرایی Brave که رئیس سابق مرورگر فایرفاکس موزیلا هم بوده، در بیانیه راه اندازی موتور جست وجوی تازه می گوید:

برخلاف موتورهای جست وجوی قدیمی که کاربران را ردیابی و پروفایل می نمایند؛ و موتورهای جست وجوی تازهتر که بیشتر از موتورهای قدیمی تر بهره می برند و دیگر مبتنی بر ایندکس و پروفایل سازی نیستند؛ موتور جست وجوی Brave Search از روش تازهی برای یافتن و لیست بندی نتایج کاربران استفاده می نماید.

اگر موتور Brave نتواند به نتایج دلخواه و کافی برسد؛ از نتایج دیگر موتورهای جست وجوها استفاده می نماید ولی از یک مفهوم و معیار استقلال در نتایج بهره مند است تا نتایجی منحصربه فرد به کاربر نمایش دهد.

آینده ای نزدیک: تبلیغات خصوصی مبتنی بر رمزارز

موتور Brave Search اواخر سال جاری به جست وجوگر پیش فرض مرورگر Brave تبدیل خواهد شد ولی فعلا به وسیله آدرس وب search.brave.com در دسترس کاربران علاقه مند است تا برای تست و استفاده از آن نیازی به تغییر مرورگر وب و وابستگی حتمی به مرورگر Brave نباشد.

در حالی که هنوز مرورگر Brave سهم ناچیزی از بازارهای جهانی مرورگرهای وب را در اختیار دارد ولی هر ساله با یک نرخ ثابتی در حال رشد است. اکنون، این مرورگر وب ماهیانه نزدیک به 32 میلیون کاربر دارد. این مرورگر در ماه مارس 2020 فقط 25 میلیون کاربر داشت.

مدیر اجرایی Brave Search می گوید خصوصی ترین موتور جست وجوی این صنعت است. همین طور، تنها موتور جست وجوی مستقلی است که به کاربران امکان کنترل و اطمینان از هر داده ای را می دهد و می تواند یک جایگزین برای هر موتور جست وجوی شرکت های عظیم فناوری باشد.

Brave Search می خواهد خلا واضح و مشخصی از بازار امروز دنیای وب را پر کند. میلیون ها کاربر اعتماد و اطمینان خود به شرکت های عظیم فناوری و موتورهای جست وجویی مانند گوگل را از دست دادند و در پی راهکارهایی برای کنترل داده های خود هستند.

مدیر اجرایی Brave Search می گوید در فاز اولیه، برنامه ای برای نمایش تبلیغات ندارند ولی در ادامه تبلیغات به صورت رایگان و پولی به این موتور جست وجو اضافه می شوند. در گام بعدتر هم از رمزارزها پشتیبانی خواهد شد.

وقتی این موتور جست وجو به طور کامل آماده ارائه شد؛ تبلیغات خصوصی مبتنی بر رمزارز BAT در جست وجوها نمایش داده می شوند؛ همان روندی که برای نمایش تبلیغات در مرورگر Brave استفاده شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1871

به "نسخه بتای امن ترین، خصوصی ترین و مستقل ترین موتور جست وجوی وب جهان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه بتای امن ترین، خصوصی ترین و مستقل ترین موتور جست وجوی وب جهان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید