پلوسی: تحریم نکردن چین به خاطر یک توافق تجاری ترسناک است

به گزارش تور ایران، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، به عقب انداختن اعمال تحریم علیه مقام های چینی دخیل در مساله اویغورها از ترس به خطر افتادن توافق تجاری بین دو کشور توسط ترامپ ترسناک است.

پلوسی: تحریم نکردن چین به خاطر یک توافق تجاری ترسناک است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از پایگاه خبری هیل، اظهارات نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پی مصاحبه ترامپ با آکسیوس مطرح شد که در پاسخ به این سوال که چرا او تحریم ها علیه چین را اجرایی نکرد، گفت: ما در میانه یک توافق تجاری بودیم.

پلوسی تصمیم برای تاخیر در اعمال تحریم ها علیه سیاستمداران چینی و عاملان اردوگاه های بازداشت مسلمانان اویغور را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: اگر آمریکا به دلیل مسائل تجاری درباره حقوق بشر در چین سخن نگوید، ما تمامی اختیارات اخلاقی خود را درباره سخن گفتن در مورد حقوق بشر در سراسر دنیا از دست می دهیم.

وی ادامه داد: اعتراف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به دنبال راهی دیگر است و اینکه یکی از بدترین استبدادهای حقوق بشری در زمان ما را در ازای امضای توافق تجاری نادیده بگیرد، واقعا تاسف بار و شوکه کننده است.

ترامپ در دفاع از خود گفته بود من تعرفه هایی بر چین اعمال کردم که بیشتر از هر تحریمی کار می نماید.

ترامپ گفت رسیدن به یک توافق عظیم مانع از این شده او تحریم های بیشتری علیه چین اعمال کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تاکید نموده است توافق تجاری که ماه ژانویه با چین امضا نموده کماکان پابرجا است.

ترامپ اظهارامیدواری نموده که چین به شرایط توافق تجاری میان دو کشور عمل کند.

15 ژانویه آمریکا و چین موافقتنامه ای را با هدف کاهش جنگ تجاری میان دو کشور امضا کردند.

چین قول داد واردات از آمریکا را افزایش دهد و مقررات مالکیت معنوی محصولات را تقویت کند. در مقابل آمریکا موافقت کرد تعرفه جدید اعمال شده بر بعضی کالاهای چینی را نصف کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1226

به "پلوسی: تحریم نکردن چین به خاطر یک توافق تجاری ترسناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: تحریم نکردن چین به خاطر یک توافق تجاری ترسناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید