چه کسی به اولدترافورد لقب تئاتر رویاها را داد؟

به گزارش تور ایران، تئاتر رویاها لقبی است که به استادیوم خانگی منچستریونایتد داده شده است، اما این نام از کجا آمده است؟

چه کسی به اولدترافورد لقب تئاتر رویاها را داد؟

به گزارش خبرنگاران، باشگاه فوتبال منچستریونایتد در سال 1878 توسط کارگران راه آهن با نام باشگاه فوتبال نیوتن هیث تأسیس شد و تا سال 1902 هم با همین نام در مسابقات شرکت می کرد، تا اینکه این باشگاه در آستانه ورشکستگی نهاده شد و فردی به نام جان هنری دیویس سهام این باشگاه را خرید و نام آن را به منچستریونایتد تغییر داد و سپس زمینی در منطقه اولدترافورد خرید تا استادیوم کنونی در آن ساخته گردد، استادیومی که از سال 1910 خانه شیاطین سرخ شد.

استادیوم اولدترافورد توسط آریچیبالد لیش، معمار اسکاتلندی طراحی و ساخته شد. او که در سال 1939 در سن 73 سالگی چشم از دنیا فروبست، طراحی استادیوم هایی همچون استمفوردبریج متعلق به باشگاه چلسی، استادیوم آیبروکس متعلق به باشگاه گلاسکو رنجرز، استادیوم سلتیک پارک متعلق به باشگاه گلاسکو سلتیک و کریون کاتیج متعلق به باشگاه فولام را هم انجام داده بود.

این استادیوم که با گنجایش 75 هزار و 643 نفر پس از استادیوم ومبلی لندن، دومین استادیوم عظیم بریتانیا به شمار می رود، یکی از خاطره انگیزترین استادیوم های دنیا به شمار می رود، استادیومی که در سال 1909 با هزینه ای بالغ بر 90 هزار پوند در منطقه اولدترافورد واقع در شهر منچستر ساخته شد.

منچستریونایتد اما بین سال های 1941 تا 1949 مجبور شد بازی هایش را در استادیوم خانگی منچسترسیتی، رقیب همشهری خود برگزار کند چون استادیوم اولدترافورد در جریان جنگ دنیای دوم بر اثر بمباران خسارت هایی دیده بود.

شاید برای طرفداران فوتبال جالب باشد که بدانند لقب تئاتر رویاها از کجا آمده است؟ این سِربابی چارلتون بود که اولین بار لقب تئاتر رویاها را به استادیوم اولدترافورد داد، استادیومی که پیروزیت های پرشمار شیاطین سرخ در آن به ثبت رسیده است.

سِربابی چارلتون 83 ساله خود بین سال های 1956 تا 1973 در منچستریونایتد عضویت داشت و در 758 بازی از رقابت های مختلف پیروز به ثمر رساندن 249 گل شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1692

به "چه کسی به اولدترافورد لقب تئاتر رویاها را داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی به اولدترافورد لقب تئاتر رویاها را داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید