گیاهی معطر که عفونت ادراری و دندان درد را درمان می نماید

به گزارش تور ایران، برگ بو، یکی از گیاهان معطری است که به علت طعم خوشایندی که ایجاد می نماید در انواع غذاها و دمنوش ها کاربرد دارد. اما خواص درمانی آن و تاثیرهایی که بر سلامت بدن می گذارد نیز باعث شده تا به عنوان یکی از گیاهان دارویی نیز مورداستفاده قرار گیرد.

گیاهی معطر که عفونت ادراری و دندان درد را درمان می نماید

برگ بو از جمله گیاهانی است که به علت عطر خوشایند در غذاها استفاده می گردد و علاوه بر این می تواند خواص متعددی نیز برای سلامت بدن داشته باشد. این گیاه تاثیر ضدعفونی کننده ای برای بدن دارد و در مقابله با ویروس ها، باکتری ها و انگل ها موثر است. بعلاوه، تاثیر خلط آور این گیاه نیز به بهبود بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا یاری می نماید.

بهبود عفونت های ادراری، تقویت عملکرد کبد، تسکین دردهای دندان، تحریک اشتها و بهبود هضم، تسکین دردهای مرتبط با بیماری های تنفسی مزمن و تنظیم عملکرد سیستم عصبی از دیگر تاثیرهای مثبت برگ بو است. البته توصیه می گردد برگ بو در فصل زمستان حتما مصرف گردد زیرا به بهبود سرماخوردگی و برونشیت یاری می نماید. برگ بو بعلاوه در مقابله با اضطراب نیز موثر است و گنجاندن آن در برنامه تغذیه می تواند به تقویت آرامش و اعتمادبه نفس فرد یاری کند.

چطور برگ بو را مصرف کنیم؟

برگ بو را در وهله اول همچون دیگر سبزیجات معطر می توان به انواع سوپ، سالاد، خورشت و... اضافه نمود. البته می توان برگ بو را به شکل دمنوش برای تسهیل گوارش هم مورد استفاده قرار داد. اسانس برگ بو نیز کاربرد دارد و جزء اسانس های آرامش بخش محسوب می گردد.

عصاره و جوشانده برگ بو را می توان در هوا اسپری کرد که به کاهش استرس یاری می نماید. استفاده موضعی آن نیز در مقابله با قارچ و آفت موثر است. البته اسانس برگ بو برای خانم های باردار و شیرده و بعلاوه بچه ها کمتر از 7 سال ممنوع است. در برخی موارد نیز ممکن است استفاده موضعی از این اسانس باعث بروز واکنش های آلرژیک گردد که ضروری است در این زمینه با پزشک مشورت گردد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2375

به "گیاهی معطر که عفونت ادراری و دندان درد را درمان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهی معطر که عفونت ادراری و دندان درد را درمان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید