یونان خواهان اصلاح پیمان دوبلین شد

به گزارش تور ایران، نخست وزیر یونان که این روزها کشورش تحت فشار بالای هجوم پناهندگان واقع شده است ضمن درخواست از آلمان برای پذیرش پناهندگان بیشتر همچنین خواهان اصلاح معاهده پناهندگی اروپا شد.

یونان خواهان اصلاح پیمان دوبلین شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست زیر یونان با توجه به شرایط فاجعه بار و دراماتیک پناهندگان در جزیره لیسبوس یونان از آلمان خواست پناهندگان بیشتری را بپذیرد.

وی در تبادل نظر با نشریه بیلد آلمان خواهان پذیرش مستقیم پناهندگان در جزیره لیسبوس یونان توسط آلمان شده و گفت: ایده من این است که بخشی از فرایند درخواست پناهندگی در کشورهای دیگر انجام گردد.

نخست وزیر یونان در ادامه این تبادل نظر تاکید نمود که ما باید معاهده دوبلین را تغیر دهیم. ما باید یک بسته مهاجرت و پناهندگی اروپایی و همانی را که کمیسیون وعده داده است و در برخورد با این مسئله ضرورت دارد در پیش گیریم و آن تقسیم بیشتر بار پناهندگان است.

وی همچنین انتقادهایی که به کشورش وارد می گردد مبنی بر اینکه اوضاع در لسبوس و سایر جزایر یونان برای پناهندگان غیر قابل قبول است را رد نموده و گفت: ما کارهای زیادی برای مقابله با این مسئله بزرگ انجام می دهیم. اما ما در ماه های اخیر شاهد یک افزایش شمار پناهندگان و مهاجران بوده ایم. متاسفانه این مسئله بسیار آشکار شده است که توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و ترکیه که تقریبا مدت دو سال و نیم به خوبی پیش می رفت در حال حاضر دیگر از طرف ترکیه اجرایی نمی گردد.

وی اضافه کرد: من این مسئله را روشن نموده ام که ما به عنوان اروپا باید با ترکیه همکاری کنیم. این یک مسئله بین ترکیه و یونان نیست بلکه یک مسئله بین اتحادیه اروپا و ترکیه است.

نخست وزیر یونان با اشاره به هجوم بالای پناهندگان به جزایر یونان همچنین گفت که ما آشکارا به این مسئله اشاره نموده ایم که به مرزهای گنجایش پذیرش خود برای پناهندگان رسیده ایم. ما حدود 400 تا 500 پناهنده را در هر روز می پذیریم. این مسئله واضح است که بسیاری از این انسان ها که به سوی ما می آیند پناهنده نیستند بلکه مهاجر مالی هستند.

وی همچنین خواهان ارسال یک پیغام آشکار به قاچاقچیان و شبکه های قاچاق انسان شد.

کمیسر جدید امور داخلی اتحادیه اروپا اصلاح سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا را به عنوان یک اقدام فوری در این اتحادیه ارزیابی نموده است.

به نوشته روزنامه دی ولت آلمان حدود 40 نماینده مجلس اروپا از کشورهای مختلف این اتحادیه از کمیسیون جدید اروپایی خواسته اند که برای تاسیس مراکز پناهندگی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا کوشش کند. آن ها اعلام کردند در مرزهای اتحادیه اروپا باید پناهندگان سریعا وارد فرایند پناهندگی شده و در صورت رد آن از همانجا به کشور خود بازگردانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 772

به "یونان خواهان اصلاح پیمان دوبلین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان خواهان اصلاح پیمان دوبلین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید