10 موردی که باعث شکست بازاریابی در وبسایت های گردشگری می گردد

به گزارش تور ایران، طراحی وبسایت برای فروش محصولات و خدمات گردشگری هدف اصلی یک استراتژی بازاریابی گردشگری می باشد و می تواند بیان کننده موفقیت یا شکست شما در رسیدن به اهداف فروش شما باشد.

10 موردی که باعث شکست بازاریابی در وبسایت های گردشگری می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی رایگان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

پس از تجربه های فراوان کار با وبسایت های گردشگری و طراحی استراتژی های توسعه ای بازاریابی چندین مورد مشترک در طراحی این وبسایت ها دیده می شوند که نه تنها باعث افزایش بازدید از وبسایت شما نمی گردد بلکه شما را از هدف اصلی دور می سازد.

1- عدم وجود تب رزرو در صفحه اصلی

یکی از موارد شکست وبسایت های گردشگری سخت و پیچیده بودن رزرو محصولات گردشگری می باشد. بنابراین برای مقابله با این موضوع، از صندلی مناسب تب رزرو در وبسایت خود اطمینان حاصل کنید که یکی از گزینه های پیشنهادی می تواند بالای صفحه وبسایت باشد که در تمام صفحات در دسترس باشد و یا یک تب درخواست در راستا اصلی سایت طراحی کنید.

2- ناسازگاری موتور جستجو با وبسایت گردشگری

بر طبق مطالعه اجرا شده گوگل در سال 2014 با موضوع تصمیم گیری مسافران برای دریافت رزرو، در مرحله جستجو و برنامه ریزی 57٪ مسافرانی که با هدف تفریح سفر می نمایند و 64٪ از مسافرانی که با هدف تجاری و بازرگانی سفر می نمایند، به وسیله موتورهای جستجوگر دست به انتخاب می زنند و این نوع تصمیم گیری با گذشت زمان روندی صعودی را طی می نماید.

همراه با آمار بیان شده بد نیست بدانید حدود 71٪ از کل کلیک ها مرتبط به صفحه 1 از لیست نتیجه موتور جستجوی گوگل رخ می دهد این بدین معنی است که کسب و کارهای گردشگری می بایست در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) وبسایت خود سرمایه گذاری نمایند. هر وبسایتی را می توان با استفاده از کلمات کلیدی مناسب به یک وبسایت پرجاذبه تبدیل کرد.

3- عدم وجود و یا بهبود لینک های پرکاربرد در پایین صفحه

اگر وب سایت گردشگری خود را بیش از 3 سال قبل بهبود داده اید، احتمالا از وجود لینک های پرکاربرد پایین صفحه در وبسایت خود بی بهره خواهید ماند. این لینک های پرکاربرد در حال تبدیل شدن به یک مکان مهم برای کاربران برای دسترسی به اطلاعات عمومی در خصوص کسب و کار می باشند. مانند:

  • پست های وبلاگ
  • تب رزرو
  • صفحات اصلی در وبسایت
  • تماس با ما
  • فرم های بازاریابی الکترونیک
  • رسانه های اجتماعی

بنابراین در فرایند بروزرسانی طراحی وبسایت یک حرکت استراتژیک می تواند ایجاد لینک های پرکاربرد در پایین صفحه وبسایت باشد که دسترسی کاربران را سریع تر و آسان تر می نماید.

4- عملکرد ضعیف وبسایت در موبایل:

عملکرد ضعیف موبایل در بسیاری از سایت ها به چشم می خورد؛ درحالیکه تأثیری بسیار مخرب بر روی مخاطب دارد. طبق آمار گوگل 83% مسافران با وبسایت هایی روبرو هستند که با موبایل نمی توان به طور موثری با آن ها کار کرد و تنها 23% از افرادی که به وسیله موبایل وارد وبسایت شده اند، توانسته اند با موفقیت رزرو انجام دهند. این بدین معنی است که شما خیلی از مخاطبانی را که با موبایل آنلاین هستند را از دست خواهید داد.

5- بیان خشک مطالب بدون تصویرسازی و جذابیت

یکی از بزرگترین فرصت های بازاریابی در وبسایت برای کسب و کار گردشگری و مقصد، بازنگری و تغییر محتوای وبسایت از یک پورتال اطلاعات صرفا واقعی، به یک فضای پویای الهام بخش می باشد. مسافران به دنبال سفر به مکان های الهام بخش هستند که در آنجا به تجربه ها و محصولات جذابی دست پیدا نمایند. بنابراین هر چه درباره این جاذبه ها بیشتر سخن به میان بیاید فرصت بیشتری برای تشویق و جذب مسافران برای بازدید و رزرو ایجاد می گردد.

6- عدم استفاده از قابلیت های بازاریابی الکترونیکی

بازاریابی ایمیلی به یکی از تاکتیک های مهم در بازاریابی بیشتر کسب و کارها مبدل شده که در آن سرمایه گذاری می نمایند. زیرا کسانی که در یک سایت عضو هستند مشتاق پیشنهادهای ویژه ای هستند که برایشان ایمیل گردد این بدان معناست که صاحبان آن کسب و کار که از ایمیل به عنوان یک کانال ارتباطی با مشتری استفاده می نمایند از نظراتش در ارائه محصولات و خدمات استفاده کند و از پیشنهاداتشان الهام بگیرد در غیر اینصورت بازاریابی ایمیلی هیچ سودی نخواهد داشت.

7- وبلاگ زیرمجموعه وبسایت نباشد

داشتن یک وبلاگ که زیرمجموعه وبسایت شما باشد نه تنها رتبه بازدید وبسایت شما را بالا می برد بلکه می تواند به عنوان یک استراتژی مخاطبانی را که جذب وبلاگ شما می شوند را به مسافرینی که حاضرند از روی سایت خرید انجام دهند تبدیل می نماید.

برای اینکه وبلاگ اثربخشی داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

  • وبلاگ را جزء زیرمجموعه سایت خود قرار دهید.
  • محتواهایی با کیفیت بالا که تقریبا 90% الهام بخش و جدید برای مشتریان ایده آل شما باشند روی سایت قرار دهید.
  • نظراتی که روی وبلاگ شما توسط بازدیدنمایندگان اعمال می شوند را در شبکه اجتماعی ارائه کنید این کار یاری می نماید به تکنیک بازاریابی ویروسی (این بازاریابی برگرفته از تکنیک بازاریابی دهان به دهان است که به عنوان مثال اگر این وبسایت نظر شما را جلب نموده به دوستانتان معرفی کنید.) و همچنین باعث می گردد گوگل رتبه بندی شما را بالا ببرد.
  • به تمام نظرات روی وبلاگ پاسخ دهید تا یک تعامل صادقانه بین شما و مشتری بوجود آید.

8- نظرات افراد یا کم یا اصلا نشان داده نگردد

بر اساس مطالعاتی که در زمینه میزان اعتماد مردم به تبلیغات در نیلسن انجام گرفته است، 67% مردم به طور گسترده ای تحت تاثیر عقاید و نظرات مشتریان آنلاین قرار می گیرند؛ بنابراین این مهم است که کسب و کار و مقاصد گردشگری به وسیله روش هایی که در سایت هایی مثل تریپ ادوایزر می باشد، نظرات مشتریان را جذب کند

شما می توانید نظرات و تعاریف مشتریان را دستی روی وبسایت ثبت کنید یا می توانید نظراتی که روی وبسایت شما در تریپ ادوایزر ثبت شده را مستقیم روی وبسایت خود قرار دهید این کار می تواند شفافیت و صداقت شما را در بیان نشان دهد و همچنین گویای مشتریان بالقوه شماست که برای نظرشان ارزش قائلیدو

9- نداشتن قابلیت رزرو آنلاین

یکی از تغییرات و روندهای جدید در زمینه خرید مسافرین اعتماد به رزرو و خرید آنلاین در صنعت گردشگری می باشد. بنابراین به عنوان یک کسب و کار گردشگری پیشنهاد خرید آنلاین برای مشتریان ضروری می باشد.

10- عدم وجود محتوای عکس و ویدئو

آخرین اما مهمترین مطلب قراردادن محتوای عکس و ویدئو می باشد که که در چند سال اخیر تغییرات قابل توجهی را در طراحی سایت ایجاد نموده است با این حال جای عکس و کلیپ های حرفه ای در وبسایت های گردشگری خالی است.

عکس و ویدئوهای الهام بخش تأثیر به سزایی روی قابلیت فروش یک مقصد یا محصول گردشگری دارد. بنابراین وقتی وبسایت خود را طراحی می کنید ایجاد قابلیت قرار دادن فیلم و عکس با حجم بالا از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 794

به "10 موردی که باعث شکست بازاریابی در وبسایت های گردشگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 موردی که باعث شکست بازاریابی در وبسایت های گردشگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید