4 ضد حساسیت طبیعی

به گزارش تور ایران، حساسیت های فصلی معمولا بسیار آزار دهنده و رنجش آور هستند. عطسه های مکرر، خارش چشم ها، گرفتگی بینی و گلو، فشارهای سینوسی، تمام این علائم می توانند غیر قابل تحمل باشند.

4 ضد حساسیت طبیعی

ممکن است برای درمان چنین حساسیت هایی و تحمل علائم فصلی، بسیاری از روش ها را امتحان نموده باشید، اما شاید بخواهید این مشکل را بدون دارو های شیمیایی رفع کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روش های کاملا طبعی نیز می توانند این علائم را کاهش دهند.

تب یونجه، حساسیت رینیت یا آلرژی های فصلی، فرقی نمی نماید زیرا برای همه این مسائل داروهای زیادی هم به صورت نسخه و هم به صورت آزاد وجود دارد. اما بعضی از این داروها فهرست طولانی عوارض مربوط به خود را دارند.

آلرژی و حساسیت معمولا واکنش سیستم ایمنی بدن به یک ماده بی ضرر است. این ماده - برای مثال گرد و غبار- با سلول ها در غشاهای مخاط بینی، دهان، گلو، ریه ها، معده و روده قرار می گیرند. این امر باعث آزاد کردن هیستامین در بدن می گردد.

هیستامین نوعی پروتئین است که باعث همه علائمی که مرتبط با آلرژی، عطسه و سرماخوردگی است، می گردد. آنتی هیستامین ها فعالیت هیستامین ها را متوقف می نماید و واکنش های آلرژیک را متوقف می نمایند.

بسیاری از داروهای آلرژیک در قفسه های داروخانه های محلی شما به عنوان آنتی هیستامین ها عمل می نمایند. اما بعلاوه غذاهای خاص و عصاره های گیاهی وجود دارد که می توانند اثرات مشابهی بر فراوری هیستامین داشته باشند.

1- گزنه دوپایه

یک گیاه رایج و مرسوم در طب طبیعی که بعلاوه به عنوان یک آنتی هیستامین و ضد حساسیت عمل می نماید. در یک مطالعه، علائم حساسیت 58 درصد از افراد با خوردن حدود 300 میلی گرم گزنه خشک شده در روز، از بین رفته بود و بعلاوه 69 درصد از آنها گزنه را به راهکار های قرصی ترجیح دادند.

2- کوسترین

کورستین یک آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در پیاز، سیب و سایر محصولات یافت می گردد. مطالعات متعددی اثرات آنتی هیستامین را در کورستین نشان داده است. این آنتی اکسیدان بعلاوه اثرات جانبی مربوط به تنفس و التهاب های تنفسی هنگام حساسیت را کاهش می دهد. شما می توانید کورستین را به عنوان یک مکمل در داروخانه ها بخرید و یا به سادگی غذاهای غنی از کورستین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

3- بروملائین

بروملائین ترکیبی است که به طور معمول در آناناس یافت می گردد، اما شما بعلاوه می توانید آن را به صورت مکمل قرص نیز پیدا کنید.

گفته شده است که این ترکیب در درمان اختلالات تنفسی و التهاب همراه با آلرژی بسیار موثر است. پیشنهاد می گردد برای کاهش حساسیت سه بار در روز و هر بار حدود 400-500 میلی گرم مصرف گردد.

4- ویتامین c

ویتامین c نیز یک آنتی هیستامین طبیعی به شمار می رود و همانطور که می دانید این ویتامین در بسیاری از میوه ها و سبزیجات و بعلاوه به صورت قرص و کپسول نیز یافت می گردد.

از آنجا که ویتامین c عوارض جانبی ندارد و طبیعی است، این یک راهکار امن برای درمان آبریزش و التهاب بینی و سایر علائم ناخوشایند آلرژی فصلی است. کارشناسان توصیه می نمایند که برای برترین نتیجه، حداقل 2 گرم در روز از این ویتامین مصرف گردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2262

به "4 ضد حساسیت طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ضد حساسیت طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید