آنالیز سلول ها و میکروب ها با کیت های تولید داخل، توسعه تجهیزات زیستی توسط دانش بنیان ها

به گزارش تور ایران، تجهیزات و روش های نوآورانه در آزمایشگاه های تحقیقاتی، یکی از لازمه های کارآمدی و اثربخش پژوهش ها است. مجموعه ای از این خدمات فناورانه توسط یک شرکت دانش بنیان ارائه می شود.

آنالیز سلول ها و میکروب ها با کیت های تولید داخل، توسعه تجهیزات زیستی توسط دانش بنیان ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وحید عسگری مدیرعامل شرکت زیست فناوری جاوید، تولید محصولات فناورانه و تحقیقات حوزه سلولی، مولکولی و فناوری های زیستی را هدف فعالان فناور این شرکت دانست و اضافه کرد: از همان گام نخست با تجهیز یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه، پروژه های تحقیقاتی مختلف و تولید انواع محصولات آغاز شد.

این فعال فناور، بهره گیری از نیروی انسانی دانش آموخته و متخصص را یکی از راهکارهای شرکت برای رسیدن به تولید محصول دانش بنیان دانست و اضافه کرد: با همکاری دانشگاهیان و پژوهشگران در طراحی پروژه های مختلف ظرفیت های تولید محصولات به بار نشست.

وی از انجام آزمون ها و آنالیزهای حوزه سلولی، مولکولی و میکروبی با برخی از کیت های ایران ساخت تولید شده در زیست فناوری جاوید خبر داد و گفت: علاوه بر تست های اصلی، انواع آزمون های دیگری هم به صورت موردی قابل انجام است.

مدیرعامل شرکت زیست فناوری جاوید از ارائه خدمات تحقیقاتی در حوزه تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی خبر داد و اضافه کرد: خدمات مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی فریزدرای، آون خلاء و فرمانتور با وجود انواع تجهیزات آزمایشگاه پایه از جمله فریز منفی هشتاد، انواع سانتریفیوژ و سونیکاتور و غیره، آماده سازی نمونه قبل از انجام تست و نگهداری اصولی آن تا زمان انجام تست، زمینه را برای توسعه محصولات و پژوهش های کارامد فراهم کرده است.

همراهی پروژه های فناورانه و پژوهشی

این فعال فناور با اشاره به همکاری و تعامل 5 متخصص در حوزه های گوناگون دانشی در این شرکت، اضافه کرد: در این مجموعه فناور، دانش آموختگان از رشته های مختلفی از جمله بیوتکنولوژی، داروسازی، ایمنولوژی پزشکی، ژنتیک و غیره فعالیت دارند.

عسگری با بیان این که تجهیزات و تنوع خدمات آزمایشگاهی زیست فناوری جاوید هرساله در حال بهبود و ارتقاء است، ادامه داد: از برنامه های بلند مدت این آزمایشگاه راه اندازی آزمایشگاه کشت ویروس، توسعه بخش بیوشیمی با اضافه شدن دستگاه های تخصصی و تجهیز به انواع دستگاه های لازم برای فرمولاسیون داروهای مختلف به کمک دانش بومی و تجهیزات فناور این حوزه است.

مدیر مجموعه زیست فناوری جاوید از هدفمندسازی پروژه های پژوهشی و نقش آن در تعامل بهتر دانشگاه و صنعت گفت و اضافه کرد: همچنین از این طریق اقدام به آموزش دانشجویان برای تبدیل شدن به یک پژوهشگر حرفه ای صورت می گیرد. بر همین اساس آزمایشگاه تحقیق و توسعه شرکت زیست فناوری جاوید آماده همکاری های پژوهشی و آموزشی با دانشگاه ها، ارائه خدمات آزمایشگاهی به سایر متقاضیان هم جزو فعالیت های آزمایشگاه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1823

به "آنالیز سلول ها و میکروب ها با کیت های تولید داخل، توسعه تجهیزات زیستی توسط دانش بنیان ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز سلول ها و میکروب ها با کیت های تولید داخل، توسعه تجهیزات زیستی توسط دانش بنیان ها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز سلول ها و میکروب ها با کیت های تولید داخل، توسعه تجهیزات زیستی توسط دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید