استقرار 80 تیم پلیس در ورودی و خروجی شهرهای گلستان

به گزارش تور ایران، فرمانده انتظامی استان گلستان از استقرار 80 تیم در ورودی و خروجی شهرها اطلاع داد و گفت: تا به امروز بیش از 13 هزار و 252 نفر در ورودی و خروجی شهرهای استان با اجرای طرح های پلیسی طی 72 ساعت مورد غربالگری قرار گرفتند.

استقرار 80 تیم پلیس در ورودی و خروجی شهرهای گلستان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، سردار روح الامین قاسمی اظهار کرد: بر اساس تدابیر اعلامی، طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از نخستین دقایق آدینه 8 فروردین ماه در سطح استان گلستان شروع شده و تا 15 فروردین ادامه دارد و در صورت ضرورت تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به این که تمامی محورهای اصلی و فرعی منتهی به شهرها تحت کنترل پلیس است، اضافه کرد: در این راستا از افرادی که سفر کردند درخواست داریم تا هرچه زودتر به محل زندگی خود برگردند.

فرمانده انتظامی گلستان توضیح داد: طی 72 ساعت گذشته در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی 127 مورد از رانندگانی که مفاد طرح را نادیده گرفتند، جریمه 500 هزارتومانی شدند و 14 دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

قاسمی تأکید کرد: بدون شک پلیس با کسانی که بخواهند در اجرای این طرح خلل وارد نمایند، برخورد قانونی داشته و ضمن جریمه 500 هزارتومانی، خودروهای آنان تا یک ماه توقیف خواهد شد.

وی اعلام کرد: 3 نقطه ورودی اصلی از سایر استان ها (مازندران، سمنان و خراسان شمالی) به سمت استان گلستان وجود دارد که موانع لازم ایجادشده و نیروها برای جلوگیری از ورود به استان حضور دارند.

این مقام ارشد انتظامی استان از به کارگیری نیروها در ورود و خروج شهرهای استان و پوشش کامل محورهای اصلی و فرعی معابر شهرستان ها اطلاع داد و گفت: کنترل ورود و خروج خودروها با 80 تیم از پلیس در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی گلستان کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان را مهم دانست و گفت: تنها خودروهای بومی حق ورود به شهرها را دارند و خودروهای غیربومی تنها حق خروج از شهرها و برگشت به شهر خود را دارند.

وی به نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی اشاره نمود و اضافه کرد: با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو استعلام های لازم صورت می گیرد.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به مسدود بودن کلیه راه های ارتباطی به تفرجگاه ها، پارک ها و مراکز تفریحی استان، اعلام کرد: پیش بینی لازم برای کنترل تمامی راه های ارتباطی به تفرجگاه ها و مسدود شدن آن ها در روز 12 و 13 فروردین ماه شده است و با استقرار نیرو از ورود مردم و خودرو به تفرجگاه ها تا سرانجام طرح جلوگیری به عمل خواهد آمد.

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه گفت: طی 72 ساعت گذشته و در اجرای طرح، اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان از واحدهای صنفی سطح استان به صورت مستقل و تلفیقی با تشکیل 25 تیم و اعزام گشت های کنترلی نسبت به نظارت بر واحدهای صنفی و اماکنی که مجاز به ارائه خدمات در شرایط موجود هستند، اقدام و در این راستا از تعداد 496 مجتمع تجاری تفریحی، اقامتی و رستوران ها بازدید که 142 واحد متخلف پلمپ شدند.

وی اعلام نمود: واحدهای صنفی که مایحتاج ضروری مردمی را تأمین می نمایند مانند نانوایی ها، سوپرمارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی و خوراکی و غیره فعالیت می نمایند و دیگر اماکنی که فعالیت آن ها غیرضروری است تعطیل هستند و اگر کسانی موارد قانونی و بهداشتی را رعایت ننمایند با آنان برخورد قانونی می گردد.

به گزارش پلیس گلستان، قاسمی توضیح داد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست و باید شهروندان همراهی لازم را در اجرای طرح با مدافعان امنیت و مدافعان سلامت داشته باشند. ما انتظار داریم خود مردم این عرصه را مدیریت نمایند چون هرکجا مردم به صحنه واردشده اند موفقیت های بی نظری به دست آمده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1064

به "استقرار 80 تیم پلیس در ورودی و خروجی شهرهای گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار 80 تیم پلیس در ورودی و خروجی شهرهای گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید