اعتصاب سراسری کارمندان بخش بهداشت و خدمات شهری یونان

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: کارمندان بخش بهداشت و خدمات شهری یونان در اعتراض به کاهش سطح دستمزدها و اجرای سیاست های ریاضت مالی از سوی دولت آتن، اقدام به اعتصاب سراسری کردند.

اعتصاب سراسری کارمندان بخش بهداشت و خدمات شهری یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ دولت یونان مجبور است برای جلب نظر مساعد وام دهندگان بین المللی، سیاست های ریاضت اقتصادی را با هدف کاهش کسری بودجه و بدهی اجرا کند و این مساله فشار زیادی را بر کارمندان دولتی وارد نموده است.

صدها کارمند بخش بهداشت و سلامت یونان شامل 500 پزشک به راهپیمایی اعتراض آمیز روز چهارشنبه در شهر آتن پایتخت یونان پیوستند تا نسبت به توافقات حاصل شده بین دولت یونان و وام دهندگان بین المللی اعتراض نمایند.

سیاست های ریاضتی دولت یونان شامل کاهش عرضه دارو، تعطیلی بیمارستان ها و کاهش سطح دستمزدها و فرصت های شغلی در بخش بهداشت و سلامت خواهد بود.

کارمندان بخش خدمات شهری یونان نیز در اعتراض به طرح دولت این کشور برای اخراج 15 هزار کارمند این بخش تا سال آینده در خیابان های آتن راهپیمایی کردند.

نرخ بیکاری یونان به بیش از 27.2 درصد نیروی کار این کشور رسیده است که این رقم از میانگین نرخ بیکاری منطقه یورو بسیار بیشتر است. نرخ بیکاری منطقه یورو در ماه گذشته به 12 درصد رسیده است.

15 آوریل وام دهندگان بین المللی با اعطای یاری اقتصادی 8.8 میلیارد یورویی به یونان موافقت کردند به شرطی که آتن بودجه بخش خدمات شهری را بیش از پیش کاهش دهد.

پیش بینی می گردد دولت یونان تا خاتمه سال جاری 4 هزار فرصت شغلی در بخش خدمات شهری را حذف خواهد نمود و در سال 2014 میلادی نیز 11 هزار فرصت شغلی دیگر از این بخش حذف خواهد شد.

یونان برای ششمین سال متوالی با رکود اقتصادی روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 380

به "اعتصاب سراسری کارمندان بخش بهداشت و خدمات شهری یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب سراسری کارمندان بخش بهداشت و خدمات شهری یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید