اوج گیری کرونا در آمریکا و هزینه 500 میلیون دلاری گلف بازی ترامپ

به گزارش تور ایران، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی روز استقلال در کاخ سفید ادعا کرد 99 درصد موارد کرونا در این کشور مطلقا بی خطرند و البته همچنان به سنت گلف بازی کردن در اوج بحران های اجتماعی و بهداشتی و سیاسی ادامه داد.

اوج گیری کرونا در آمریکا و هزینه 500 میلیون دلاری گلف بازی ترامپ

به گزارش خبرنگاران، دانلد ترامپ روز جمعه برای سومین بار در یک هفته گذشته به زمین گلف رفت و این بار در باشگاه ملی گلف ترامپ در استرلینگ، ویرجینیا با دوستانش بازی کرد. از وقتی او در ژانویه 2017 به کاخ ریاست جمهوری پا گذاشته، برای بار 271 راهی زمین های گلف شده و بدون توجه به آنچه در ایالات متحده می گذرد، وقت خود را به ورزش و سرگرمی اختصاص داده است؛ رویکردی که کارشناسان و افکار همومی به شدت با آن مخالفند.

با اینکه هنوز رعایت کردن قوانین مربوط به دوری گزینی در آمریکا اجباری است، مهمانان رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید بدون زدن ماسک و فاصله دریافت از هم پای سخنرانی ترامپ نشستند و پرچم آمریکا را تکان دادند. سال گذشته مراسم روز استقلال در بنای یادبود لینکلن برگزار شده بود اما امسال کرونا اجازه نداد ترامپ یک برنامه تبلیغاتی راه بیندازد. آمریکا با داشتن بیش از 2.8 میلیون بیمار و بیش از 130 هزار کشته آلوده ترین کشور دنیا از نظر ابتلا به کروناست.

با اینکه تقریبا هر روز 50 هزار نفر به تعداد بیماران کووید-19 آمریکا افزوده می شود، ترامپ بار دیگر همان ادعاهای بی اساس خود را درباره مهار کرونا تکرار کرد و این بار گفت: ما بیش از 40 میلیون آمریکایی را آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده ایم که 99 درصد موارد ابتلا مطلقا بی خطر است. این نتیجه ای است که هیچ کشور دیگر هنوز به آن نرسیده، چون نمی توانند به اندازه ما آزمایش کرونا بگیرند؛ نه در تعداد به آمریکا می رسند نه در کیفیت.

از سوی دیگر، آمارها نشان می دهد سنت گلف بازی کردن ترامپ در تمام شرایط تا امروز میلیون ها دلار هزینه بر دوش مالیات دهنده های آمریکایی گذاشته است. 271 حضور در زمین های گلف نیروهای امنیتی و سرویس مخفی را ناچار به تامین امنیت رئیس جمهوری ایالات متحده می کند و رفت و آمد از واشنگتن به دیگر ایالت ها با هواپیمای ویژه ایر فورس وان بخش دیگر هزینه های میلیونی سرگرم کردن ترامپ است.

رئیس جمهوری آمریکا در مجموع 17 زمین و باشگاه گلف دارد؛ 12 زمین در ایالات متحده، دو باشگاه در دبی که یکی فعالیت می کند و دیگری امسال افتتاح می شود، یکی در ایرلند، دو باشگاه در اسکاتلند و البته چند زمین هم در اندونزی به بهره برداری خواهد رسید. دو زمین او نزدیک باشگاه اختصاصی مارآلاگو قرار دارند و ترامپ معمولا زمستان ها به آنجا می رود. بیشتر وقت رئیس جمهوری آمریکا هم در باشگاه گلف استرلینگ می گذرد که 30 کیلومتر با کاخ سفید فاصله دارد.

او پیش تر در راستا رسیدن به رکورد 650 حضور در زمین های گلف در هشت سال اقامت در کاخ سفید بود اما اگر بتواند در انتخابات نوامبر 2020 برنده شود، به احتمال زیاد با رکورد 745 روز سر زدن به باشگاه های گلف از کاخ سفید می رود. باراک اوباما در دو دوره ریاست جمهوری خود در مجموع حدود 330 بار به زمین های گلف سر زده بود؛ آماری که همان زمان با انتقادهای شدید ترامپ روبرو شده بود.

شیوه حضور رئیس جمهوری آمریکا در زمین های گلف متنوع است؛ یک روز فقط 40 دقیقه در باشگاه می ماند و بار دیگر 17 روز تعطیلی خود را در باشگاه ملی گلف ترامپ در بدمینستر می گذراند. او گاهی با رقیبان و متحدان سیاسی خود چون سناتور رند پل و سناتور لیندزی گراهام گلف بازی می کند و گاهی میزبان رهبران دنیای می شود؛ از جمله دو نوبت با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن.

گفته می شود هزینه هر نوبت حضور رئیس جمهوری آمریکا در زمین های گلف چیزی حدود 1.5 میلیون دلار است و اگر ترامپ شب را هم در باشگاه بماند، این هزینه افزایش می یابد. اگر برای هر 270 سر زدن به زمین های گلف میانگین همان 1.5 میلیون دلار را در نظر بگیریم، تا امروز چیزی نزدیک به نیم میلیارد دلار فقط برای عشق گلف بازی ترامپ هزینه شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1246

به "اوج گیری کرونا در آمریکا و هزینه 500 میلیون دلاری گلف بازی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج گیری کرونا در آمریکا و هزینه 500 میلیون دلاری گلف بازی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید