با فوجو خواهر خوانده چینی بوشهر آشنا شوید، تصاویر

به گزارش تور ایران، فوجو خواهر خوانده چینی بوشهر به شهر پارک ها، میدان ها و فضای سبز ساخته دست بشر شناخته می گردد .فوجو یک شهر بندری قدیمی است.

با فوجو خواهر خوانده چینی بوشهر آشنا شوید، تصاویر

خبرنگاران: هما حاصلی / بوشهر با بندر فوجو چین خواهرخوانده شد . بندری بودن بوشهر و فوجو و دسترسی به دریا و آب های آزاد، داشتن آب و هوای گرم و مرطوب، قدمت تاریخی بیش از پنج هزار ساله هر 2 شهر، قابلیت های فراوان در زمینه های تجارت، بازرگانی، دریانوردی و صیادی، وجود مسلمانان پر شمار در استان فوجیان، وجود منطقه آزاد صنعتی و تجاری و رونق داشتن صنایع دستی از جمله وجوه مشترک بوشهر و فوجیان محسوب می گردد.

در ادامه با این خواهر خوانده چینی بوشهر آشنا می شوید.

فوجو (福州؛ Hók-ciŭ در گویش فوژو، Fúzhōu در ماندارین) مرکز استان فوجیان در چین با جمعیت حدود 4.4 میلیون نفر است.

فوجو خواهر خوانده چینی بوشهر به شهر پارک ها، میدان ها و فضای سبز ساخته دست بشر شناخته می گردد .فوجو یک شهر بندری قدیمی است و از زمان سلسله کین یک مرکز اداری بوده است. تاریخ سنتی تأسیس آن 202 قبل از میلاد است. مارکوپولو در حدود سال 1290 از آن بازدید کرد.

امروزه مرکز استان و مرکز اداری و بعلاوه مرکز عمده صنایع سبک است. نایک در آنجا یک کارخانه دارد و یک شرکت تایوانی که برای آدیداس، ریباک و دیگران کفش می سازد، چهار کارخانه دارد. همه کارخانجات بزرگی هستند که هر کدام چندین هزار کارمند دارند. فوژو درست در آن سوی تنگه تایپه واقع شده است و سرمایه گذاری نسبتاً سنگینی در تایوان وجود دارد.

کوه ها و آبشارهای زیادی در منطقه ها داخلی اطراف فوجووجود دارد، در حالی که سواحل شنی در منطقه ها ساحلی، به ویژه در شهر Changle و جزیره Pingtan فراوان است.

این منطقه فرهنگ و زبان خاص خود را دارد و سبکی معماری متمایز از سایر منطقه ها چین و فوجیان دارد که هم در شهر و هم در شهرها و منطقه ها روستایی اطراف آن یافت می گردد. این شهر دارای قدیمی ترین ساختار چوبی در جنوب چین (معبد هوالین) است و یکی از بزرگترین بخش های تاریخی مرکز شهر چین با بیش از 200 اقامتگاه از سلسله های مینگ و چینگ را دارد.

این شهر توریستی دارای منظره ها طبیعی و مصنوعی است. کوه های معروف آن عبارتند از کوه گو، چی، شیزو، بایان و ژئوفنگ و غیره. معابد معروف عبارتند از: یونگ کوان، شیچان، لین یانگ، فاهای و یونجو و غیره. مقبره های معروفی مانند مقبره لین زکسو و غیره. باغ های معروف شامل دریاچه غربی و غیره هستند. برج های معروف عبارتند از وایت، وو و لوکسینگ و غیره. پل های معروف شامل وانشو و لونگجیانگ و غیره هستند. بسیاری از اقامتگاه های سابق شخصیت های تاریخی مشهور در Sanfang Qixiang پراکنده شده اند. جاذبه های بیشتر عبارتند از: فوجیان تولو و کوه وویی. ممکن است متوجه شوید که در یک سفر کوتاه، جاذبه های بسیار زیادی برای تماشا اینجا وجود دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 آبان 1402 بروزرسانی: 25 آبان 1402 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2445

به "با فوجو خواهر خوانده چینی بوشهر آشنا شوید، تصاویر" امتیاز دهید

1 کاربر به "با فوجو خواهر خوانده چینی بوشهر آشنا شوید، تصاویر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فوجو خواهر خوانده چینی بوشهر آشنا شوید، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید