بهترین پارک های دبی

به گزارش تور ایران، فضای سبز شهر دبی در سراسر آن پراکنده است. پارک ها در دبی، بیشتر روی فعالیت های خانواده محور تمرکز دارند و امکانات رفاهی بسیار در آن ها وجود دارد که همه افراد خانواده می توانند از آن ها استفاده کنند.

بهترین پارک های دبی

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین پارک های دبی را به شما معرفی کنیم.

1. پارک زبیل

Zabeel Park

پارک زبیل، پارک بسیار بزرگی است که حدود 51 هکتار مساحت دارد. این پارک در مرکز شهر دبی قرار گرفته است و یک مقصد گردشگری عالی در آخرهفته به شمار می رود. علاوه بر این، خانواده های محلی نیز در روزهای تابستان، در آن گردش می کنند. بخش های مختلفی در این پارک وجود دارد که همه اعضای خانواده را سرگرم می کند. پارک دایناسور و باغ درخشان، بخش هایی از این پارک هستند که برای اعضای کوچک تر خانواده بسیار جالب توجه خواهند بود. هر دوی این بخش ها در بخش جنوبی پارک زبیل قرار دارند.

2. پارک صفا

Safa Park

پارک صفا در نزدیکی ساحل جمیرا قرار گرفته است و یک فضای سرسبز بسیار بزرگ و محبوب است که در درون آن، باغ های پر از گل و گیاه به چشم می خورد. این پارک، یکی از فضاهای سبز قدیمی شهر دبی به شمار می رود که قدمت آن به سال 1975 میلادی باز می گردد. به هنگامی که این پارک ساخته شده بود، در خارج از محدوده شهر قرار داشته است اما امروزه، در درون شهر قرار گرفته و افراد می توانند به تماشای بخش های مختلف آن بپردازند. این پارک بیشتر برای زمین های ورزشی خود در بین افراد شناخته شده است.

3. پارک خور

Creek Park

پارک خور در ساحل غربی خور دبی قرار گرفته است و دومین پارک عمومی بزرگ در شهر دبی به شمار می رود. برای بسیاری از بازدیدکنندگان، لبه های خور هستند که دلیل اصلی آن ها برای آمدن به این پارک محسوب می شوند. در این مکان، گردشگران و مسافران می توانند به راحتی از منظره ها کنار آب لذت ببرند و به عکاسی بپردازند.

4. پارک مشرف

Mushrif Park

در بخش شرقی شهر دبی، پارک مشرف قرار گرفته است که حدود 13 هکتار مساحت دارد و فضای سرسبز آن در میان خانواده ها از محبوب زیادی برخوردار است. این پارک، این امکان را به خانواده ها داده است تا به همراه بچه ها خود، در فضای دلنشین گردش کنند و از هوای آن استشمام کنند. فعالیت های مختلفی در این پارک وجود دارند که افراد جوان و نوجوان می توانند از آن بهره بگیرند. در بخش شمالی این پارک، زیپ لاین های بسیار خوبی قرار گرفته است. در پارک مشرف، استخرهای عمومی مختلفی وجود دارند که یکی از آن ها مخصوص بچه ها طراحی شده است.

5. پارک برج

Burj Park

پارک برج در مرکز شهر دبی قرار گرفته است و در پیرامون آن نیز دبی مال، برج خلیفه و اپرای دبی قرار گرفته است. پارک برج در میان برج های فولادی و آسمان خراش های شهر دبی قرار گرفته است و یک نقطه سرسبز و مجذوب کننده به نظر می رسد. فواره ها در دریاچه برج، بسیار تماشایی و خارق العاده هستند. ارتفاع این فواره ها تا حدود 50 طبقه می رسد. اجراهای فواره ها در شهر دبی، بلندترین نوع خود در جهان به شمار می رود. این پارک همچنین مکان بسیار محبوبی برای تماشای منظره ها اطراف و عکاسی به شمار می رود.

6. پارک میراکل گاردن

Dubai Miracle Garden

پارک میراکل گاردن دبی، یک باغ گل و گیاه بسیار بزرگ است که مساحت آن حدود 72 هزار متر مربع است و در درون آن، بیش از 150 میلیون گل وجود دارد. گل های مختلفی در این پارک وجود دارند که در بخش های مختلف قرار دارند. بخشی از گل ها در کنار و روی یک قلعه جای گرفته اند و برخی دیگر نیز شکل یک هواپیمای A380 را ایجاد کرده اند که بزرگترین سازه گیاهی در جهان به شمار می رود. منطقه دیزنی در این پارک نیز برای بچه ها بسیار مناسب و در آن، گل ها و گیاهان به شکل کاراکترهای دیزنی طراحی شده اند.

7. پارک دریاچه البرشا

Al Barsha Pond Park

در منطقه جنوبی شهر دبی، پارک دریاچه البرشا، یک فضای سرسبز بسیار تماشایی است که پیرامون یک دریاچه مصنوعی ساخته شده است. این پارک حدود 52 هکتار مساحت دارد و در آن، باغ ها و درختان مختلفی سر به آسمان بلند کرده اند. جهتی به طول 1.5 کیلومتر نیز پیرامون دریاچه وجود دارد که قدم زدن در آن صفای خاصی دارد. این جهت، در بین اسکیت سواران و علاقه مندان به پیاده روی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در پیرامون دریاچه، جهتی نیز مخصوص دوچرخه سواران طراحی شده است.

8. پارک ساحلی الممزر

Al Mamzar Beach Park

پارک ساحلی الممزر در شهر دبی، یک فضای سرسبز و دلنشین در کنار یک منظره ساحلی است. این پارک در بخش شمالی شهر قرار گرفته است و روی یک شبه جزیره کوچک قرار گرفته است و روبه روی آن نیز شهر شارجه قرار گرفته است. بسیاری از افرادی که به این پارک ساحلی می آیند، بیشتر برای سواحل آن به اینجا سفر می کنند. در پارک ساحلی الممزر، پنج ساحل وجود دارد که چهار تای آن در بخش شرقی پارک و یکی از آن ها در بخش غربی قرار دارند. در بین این دو بخش نیز بخشی 55 هزار متری وجود دارد که پوشیده از چمن و درختان نخل است.

9. پارک دریاچه جمیرا

Jumeirah Lake Towers Park

در شرقی دبی مارینا، این منطقه سرسبز وجود دارد؛ این بخش، در کنار برج های سر به فلک کشیده مسکونی و تجاری قرار گرفته است و یک منطقه سرسبز تماشایی و منظم است که در کنار دریاچه های مصنوعی کوچک و بزرگ قرار گرفته است. برای ساکنین محلی، چمن های عالی و بزرگ این پارک، مکانی ایدئال برای بازی بچه ها به شمار می رود. زمین های مخصوص بازی بچه ها در بخش های مختلف پارک وجود دارد و علاوه بر این، یک زمین فوتبال کوچک نیز می توان در گوشه ای از این پارک مشاهده کرد. در نقاط مختلف پارک نیز رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارند.

10. پارک ام سقیم

Umm Suqeim Park

پارک ام سقیم در کنار ساحل ام سقیم قرار گرفته است و یک پارک کوچک است که در بین ساکنین محلی برای ورزش و تفریح کردن از اهمیت بالایی برخوردار است. در دوردست نیز می توان برج خلیفه را مشاهده کرد که سر به آسمان بلند کرده است. برای ساکنین محلی اهل ورزش و دویدن، این پارک بسیار عالی است و حتی پس از تاریک شدن هوا نیز این پارک با داشتن سیستم روشنایی عالی، کاملا روشن است. علاوه بر این، این پارک برای ورزشکاران زن نیز بسیار مناسب است. اگرچه پارک ام سقیم کوچک است اما برای خانواده ها بسیار مناسب است و بخش های مختلفی برای بازی بچه ها در نظر گرفته شده است.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2266

به "بهترین پارک های دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پارک های دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید