بهره برداری از 8400 طرح اشتغال بانوان سرپرست خانوار در اختتامیه بانوی برکت

به گزارش تور ایران، در اختتامیه رویداد ملی بانوی برکت 8 هزار و 400 طرح اشتغال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای بانوان سرپرست خانوار در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

بهره برداری از 8400 طرح اشتغال بانوان سرپرست خانوار در اختتامیه بانوی برکت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، آیین بهره برداری از 8 هزار و 400 طرح اشتغال بانوان سرپرست خانوار و اختتامیه رویداد ملی بانوی برکت با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس، زینب اختری مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور، سیمه رفیعی و فاطمه محمدبیگی نمایندگان مردم تهران و قزوین در مجلس شورای اسلامی، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت و معاونان و مدیران این بنیاد برگزار گردید.

مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم گفت: بهره برداری از این 8 هزار و 400 طرح اشتغال زایی بنیاد برکت منجر به ایجاد 25 هزار فرصت شغلی برای بانوان سرپرست خانوار در سراسر کشور شده است.

محمد ترکمانه تاکید نمود: بنیاد برکت از سال 1397 و در راستای وظایف اجتماعی و مالی خود، توانمندسازی و ایجاد اشتغال بانوان را همزمان با اجرای سراسری طرح های اجتماع محور در دستور کار دارد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد بانوی برکت گفت. بنیاد برکت این رویداد ملی را با هدف طراحی مدل های بومی برای افزایش حضور بانوان در حوزه های اقتصاد خانواده و کسب و کار های خانگی، افزایش مشارکت مالی بانوان، تقویت شبکه اجتماعی بانوان کارآفرین بنیاد برکت و ارائه طرح های صنایع خلاق در کسب و کار بانوان برگزار نموده است.

ترکمانه گفت: بنیاد برکت علاوه بر اهدای جوایز به طرح های برتر در این رویداد، از 86 طرح برگزیده در قالب مدل اشتغال زایی اجتماع محور حمایت خواهد نمود. بعلاوه طرح هایی که به حمایت بیشتری احتیاج داشته باشند به بخش بنگاه محور معرفی می شوند تا تسهیلات بیشتری به آن ها تعلق گیرد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، از مجموع طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت تا به امروز حدود 40 درصد یعنی بیش از 55 هزار طرح مربوط به بانوان بوده است.

وی گفت: بنیاد برکت 8 هزار و 400 طرح اشتغال زایی اجتماع محور را با حجم سرمایه گذاری 9 هزار و 86 میلیارد ریال برای بانوان سرپرست خانوار راه اندازی نموده که باعث ایجاد بیش از 25 هزار شغل برای این قشر آسیب پذیر اجتماعی شده است.

ترکمانه گفت: بانوان سرپرست خانوار ساکن یک هزار و 718 روستای محروم کشور تحت پوشش فعالیت های اشتغال زایی بنیاد برکت قرار دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت در خاتمه اظهار امیدواری کرد که رویداد بانوی برکت و فعالیت بنیاد در حوزه زنان در چارچوب ارزش های اسلامی و انسانی هر چه بیشتر ادامه و توسعه داشته باشد.

تدوین برنامه جامع برای توانمندسازی زنان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز تاکید نمود: زنان نقش مولد در کشور و به خصوص روستا ها دارند و باعث افزایش بهره وری در حوزه های مختلف می شوند.

انسیه خزعلی از تدوین برنامه جامعی برای توانمندسازی زنان اطلاع داد و اضافه نمود: در این برنامه کارآفرینی برای زنان و به خصوص بانوان سرپرست خانوار پیش بینی شده است که امیدواریم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و سایر دستگاه ها محقق گردد.

وی با اشاره به اهمیت پایدارسازی مشاغل ایجاد شده برای بانوان مطرح کرد: این مشاغل باید با حمایت و پشتیبانی های لازم، نه تنها حفظ شوند که توسعه نیز پیدا نمایند.

لزوم همت جمعی برای اشتغال بانوان

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تاکید بر ورود مجلس به حوزه ایجاد مشاغل خانگی برای زنان گفت: باید یک همت جمعی برای اشتغال بانوان در حوزه کسب و کار های خرد و خانگی شکل بگیرد.

فاطمه قاسم پور ادامه داد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی در حمایت از کسب و کار های خرد و همت دولت سیزدهم می توان شاهد جهش در اشتغال زایی برای بانوان بود. متاسفانه با وجود گذشت 11 سال از تشکیل ستاد کسب و کار های خرد و خانگی، شاهد اتفاقات موثر در این حوزه نبوده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس توضیح داد: اقتصاد دیجیتال نقش مهمی در اشتغال های خرد و خانگی به خصوص برای بانوان دارد و فراکسیون زنان و خانواده مجلس پیگیر این موضوع است. بعلاوه هیچ مانعی بر سر راه کسب و کار های دیجیتال نخواهد بود.

رویداد های تازه در راه است

به گفته مشاور امور زنان بنیاد برکت، این بنیاد به طور جدی توانمندسازی بانوان را در منطقه ها محروم کشور پیگیری می نماید.

الهام اکبری گفت: بنیاد برکت به سراغ بانوان و به ویژه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست رفت…

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2002

به "بهره برداری از 8400 طرح اشتغال بانوان سرپرست خانوار در اختتامیه بانوی برکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 8400 طرح اشتغال بانوان سرپرست خانوار در اختتامیه بانوی برکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید