خبرنگاران روزانه 600 هزار ماسک در استان کرمانشاه تولید می شود

به گزارش تور ایران، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس سازمان صنغت، معدن و تجارت کرمانشاه از تولید روزانه 600 هزار عدد ماسک سه لایه در سطح استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در این خصوص کمبودی در شهر کرمانشاه و بقیه شهرستان ها نداریم.

خبرنگاران روزانه 600 هزار ماسک در استان کرمانشاه تولید می شود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محسن رستمی روز یکشنبه در ستادمقابله با کرونا شهرستان کرمانشاه گفت: واحدهای تولیدی استان این آمادگی را دارند در صورت نیاز میزان تولیدات روزانه ماسک را به یک میلیون عدد نیز افزایش دهند.

وی شرح داد: در ماه های ابتدایی شیوع کرونا، دانشگاه علوم پزشکی با توجه به نیازی که مدافعان سلامت داشتند ماسک های مورد نیاز آنها را از استان های دیگر تامین می کردند اما در ماه های اخیر این نیازمندی در داخل خود استان تامین می شود.

رستمی همچنین با اشاره به قیمت مصوب ماسک های سه لایه که 1300 تومان تعیین شده است، گفت: واحدهای تولیدی ما این آمادگی را دارند که ماسک ها را در نقاط پرتردد و شلوغ که میزان مصرف بیشتری دارند با مبلغی کمتر از نرخ مصوب و به قیمت یک هزار و 50 تومان عرضه کنند.

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمانشاه اظهار داشت: در ماه های محرم و صفر امسال 300 هزار عدد ماسک را به صورت رایگان در هیات های مذهبی میان صاحبان هیات ها و عزاداران توزیع کردیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه در تولید محلول های ضدعفونی سطوح و دست نیز مسئله ای نداریم و به اندازه کافی در استان تولید می شود.

رستمی در پایان گفت: هیچ مسئله ای برای تامین ماسک و محلوهای ضدعفونی در بازار کرمانشاه وجود ندارد و اصناف نیز پیرو تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند و عموما پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

فعالیت جگرکی ها و قلیانسراها خطرآفرین است

رییس اتاق اصناف کرمانشاه نیز در این جلسه از فعالیت آزادانه جگرکی ها و کبابی ها که عمدتا نیز به صورت سیار فعالیت می کنند انتقاد و آن را در شیوع بیماری کرونا موثر و خطرناک ارزیابی کرد.

رضا سلیم ساسانی ادامه داد: متاسفانه عدم نظارت کافی بر فعالیت این دسته از کسب و کارها باعث شده آنها حتی در نیمه های شب نیز آزادانه در خیابان ها حضور داشته باشند و اغلب نیز تعداد زیادی از شهروندان پیرامون آنها بدون رعایت نکات بهداشتی تجمع کنند.

وی شرح داد: همچنین عرضه آزادانه قلیان که نقش بسیار زیادی در شیوع و گسترش کرونا دارد معضل دیگری است که باید به صورت جدی جلوی آن را گرفت و از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انتظار می رود به موضوع جگرکی ها و قلیانسراها ورود پیدا کنند.

سلیم ساسانی در پایان از بی تفاوتی برخی اتحادیه ها که نظارت لازم رت روی واحدهای صنفی خود ندارند نیز گلایه کرد و گفت: همین عدم توجه و نظارت های لازم باعث بروز مسائل فراوانی شده است که امیدوارم مسوولان امر تظارت های خود را گسترش دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1416

به "خبرنگاران روزانه 600 هزار ماسک در استان کرمانشاه تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه 600 هزار ماسک در استان کرمانشاه تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید