خبرنگاران 527 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان سمنان بستری هستند

به گزارش تور ایران، سمنان- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: 527 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که بعضی افراد بدحال هستند.

خبرنگاران 527 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان سمنان بستری هستند

حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: از مجموع 527 بیمار بستری در مراکز درمانی استان سمنان به دلیل ابتلا به کرونا، 279 نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و 248 نفر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند.

وی با ابراز نگرانی از فرایند افزایشی شیوع کرونا در استان سمنان، ادامه داد: استان از لحاظ شیوع کرونا در حال عبور از رکورد اسفند سال گذشته است.

وی اعلام کرد: دو سوم ظرفیت تخت های درنظر گرفته شده برای بیماران کرونایی اشغال شده است و رعایت نکات بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از برگزاری اجتماعات، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و استفاده از ماسک راه مقابله با این ویروس است.

خجسته پور تاکید نمود: برگزاری جلسات به صورت ویدئوکنفرانسی به منظور جلوگیری از اجتماع و به عنوان راه چاره مبارزه با شیوع کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و کوشش گردد حضور فیزیکی در جلسات به حداقل کاهش یابد.

وی افزود: حفظ سلامت جامعه در اولویت است و افراد و بخش های مختلف که با رعایت نکردن نکات بهداشتی سلامت جامعه را به خطر می اندازند با جدیت برخورد خواهد شد.

خجسته پور اعلام کرد: به منظور حمایت از بخش های آسیب دیده از کرونا در زمینه مالیات، استمهال تسهیلات و بخگرددگی جرایم نکات و مجوزهای لازم با ظرافت به صورت مکتوب از سوی دستگاه های مرتبط تنظیم و برای پیگیری موضوع در سطح کلان به استانداری ارسال گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: به منظور حمایت از جامعه کارگری در صورت ابتلا به کرونا جلسه ای با مسوولان مرتبط برگزار گردد و با اعلام مشکل و بیان راه چاره صورت جلسه ای برای اعلام به تصمیم گیران و مقامات کشوری اعلام گردد.

به گفته ظهر دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 422 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 36 هزار و 160 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1441

به "خبرنگاران 527 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان سمنان بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 527 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان سمنان بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید