اکوسیستم شرکت های خلاق گیاهان دارویی توسعه یافت

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، حمایت از شرکت های خلاق جهت جدیدی برای توسعه علمی کشور و جهش فراوری داخلی و حلقه مفقوده این سال ها در اکوسیستم فناوری و نوآوری است.

اکوسیستم شرکت های خلاق گیاهان دارویی توسعه یافت

ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به همین دلیل و برای پشتیبانی از شرکت هایی که در این مقوله فعالیت می نمایند، فراوری و تجاری سازی محصولات آنها را مورد حمایت قرار داده است.

سال 1400 با پذیرش و افزایش 12 شرکت خلاق به مجموع 60 شرکت فعال در این حوزه تعداد آنها به 72 مجموعه رسید. شرکت هایی که از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه حوزه توسعه بازار محصولات و خدمات، تسهیل فضای کسب و کار و پشتیبانی اقتصادی و جذب سرمایه برخوردار هستند.

این ستاد در سالی که گذشت مجوز فراوری برای محصولاتی چون ماسک جوان سازی پوست به روش طب سنتی ایران، بهینه سازی فرمولاسیون محصولات غذایی و مکمل و فرمول طعم دهنده و رنگ غذایی، مکمل های رژیمی- ورزشی گیاهی، کپسولها، شربت، لوسیون و داروهای گیاهی درمان و مکمل درمان، کرم ماساژ، انواع عطر و خوشبونماینده گیاهی و پودرهای فراوری شده از عرقیجات گیاهی مجوز فراوری و تجاری سازی صادر کرد.

محصولاتی که به وسیله شرکت های خلاق مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراوری شده و به بازار رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2215

به "اکوسیستم شرکت های خلاق گیاهان دارویی توسعه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوسیستم شرکت های خلاق گیاهان دارویی توسعه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید