سناریویی مرموز در دسیسه قتل عام خانواده تهرانی

به گزارش تور ایران، مرد فریبکار برای رهایی از دست خانواده ای که اغفال شان کرده بود دسیسه قتل عام خونینی را طراحی کرد.

سناریویی مرموز در دسیسه قتل عام خانواده تهرانی

به گزارش این مرد به بهانه اقدامات خیرخواهانه از اعضای یک خانواده 500 میلیون تومان پول گرفت و وقتی فهمید متوجه ماجرا شده اند دایی خانواده را کشت و در قتل مادر و پسر خانواده ناکام ماند.

قاتل دیروز در دادگاه ادعای عجیبی را اعلام کرد و گفت از سوی یک زن برای این جنایت اجیر شده بود.

صبح 23 اردیبهشت امسال، فریاد های کمک خواستن یک زن به نام شیرین در باغی در حاشیه شهرری پیچید و همسایه ها که هراسان از خانه شان بیرون دویده بودند برای کمک به این زن وارد باغ شدند. آن ها با پیکر نیمه جان زن سالخورده ای روبه رو شدند که به شدت کتک خورده بود.

مرد 48 ساله ای به نام محمد که این زن را تا یک قدمی مرگ کشانده بود همان موقع به داخل انباری باغ رفت و آن جا پنهان شد.

همسایه ها بلافاصله با کلانتری 131 شهرری تماس گرفتند و پیکر نیمه جان شیرین به بیمارستان منتقل شد. آن ها در بررسی باغ، صدای ضعیف مردی را از داخل چاهی در انتهای باغ شنیدند که کمک می خواست.

به این ترتیب، پلیس و ماموران آتش نشانی وارد باغ شدند و پسر جوانی به نام شهاب را که در چاه گرفتار شده بود بیرون آوردند. شهاب که پسر شیرین بود نیز به بیمارستان منتقل شد و مأموران آتش نشانی در بررسی عمق چاه با جسد مردی روبه رو شدند که تعیین شد شاپور، برادر شیرین است.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل و رازگشایی از جنایت هولناک در باغ شروع شد. ماموران پلیس، محمد را که در انباری باغ پنهان شده بود بازداشت کردند.

این مرد 48 ساله پس از کشتن شاپور، می خواست خواهر وی و پسرش را نیز بکشد که در اجرای نقشه اش ناکام ماند.

محمد در بازپرسی ها به قتل شاپور و شروع به قتل مادر و پسر اعتراف کرد و گفت: من 10 سال قبل با این خانواده آشنا شدم. من با شاپور در چند پروژه کاری سرمایه گذاری کردم و، چون به آن ها گفته بودم خیر هستم به بهانه کمک به نیازمندان از آن ها حدود 500 میلیون تومان، پول گرفته بودم، اما شاپور متوجه ماجرا شده بود و می خواست 500 میلیون تومان را به همراه سودش از من بگیرد. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا شاپور را سر به نیست کنم.

وی در تشریح جزئیات قتل گفت: من به شاپور و خواهرش گفته بودم صاحب یک شرکت در اروپا هستم که می توانم آن ها را برای کار به اروپا بفرستم. به آن ها گفتم باید به دبی بروند و سپس از آن جا به یکی از کشور های اروپایی ترانزیت شوند. من به بهانه دادن مدارک سفر به شاپور اورا به باغی در حاشیه شهرری کشاندم و از او خواستم تا برای برگرداندن پول های خانواده اش به من مهلت دهد، اما او فحاشی کرد و من که عصبانی شده بودم با چوب به سرش زدم. سپس جسدش را به داخل چاه انداختم. صبح روز بعد به بهانه ای خواهر شاپور و پسرش را نیز به باغ کشاندم. من به شهاب گفتم مدارک او و مادرش در داخل چاه قرار گرفته است و باید به داخل چاه برود و مدارک را بیاورد. من پا های او را با طناب بستم شهاب وارد چاه شد، اما در بین راه طناب را بریدم تا به داخل چاه سقوط کند. مقداری سنگ و کلوخ را هم به داخل چاه ریختم تا از مرگ او مطمئن شوم. سپس سراغ شیرین رفتم. می خواستم او را بکشم که با داد و فریاد همسایه ها را مطلع کرد.

در حالی که پزشکی قانونی علت مرگ شاپور را خفگی اعلام کرده بود محمد دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و ادعای عجیبی را اعلام کرد.

در ابتدای جلسه، خواهر و برادر های شاپور برای محمد حکم قصاص خواستند. سپس شیرین و پسرش در جایگاه ویژه ایستادند و به اتهام شروع به قتل از محمد شکایت کردند.

شیرین گفت: محمد گفته بود باید اول برادرم را به اروپا بفرستد. من و پسرم اصرار کردیم تا ما هم همراه شاپور برویم، اما او قبول نکرد. می گفت ما حتی نباید برای بدرقه برادرم به فرودگاه برویم. حق نداریم هیچ تماسی با او بگیریم و بعد از این که شاپور به اروپا برسد خودش با ما تماس می گیرد.

وی ادامه داد: یک روز از خداحافظی ما با شاپور گذشته بود که محمد سراغم آمد و گفت می خواهد من و پسرم را غافلگیر کند. او ما را به باغ برد. محمد و پسرم به انتهای باغ رفته بودند که محمد هراسان پیش من آمد و گفت حال شهاب بد شده، غش کرده و به داخل چاه افتاده است. من که حرف او را باور کرده بودم به سمت چاه دویدم، اما او یک باره مرا کتک زد و می خواست مرا بکشد که همسایه ها سر رسیدند.

زن سالخورده گفت: محمد با دروغگویی هایش از خانواده ما پول زیادی گرفته بود و، چون برادرم به دروغ های او پی برده بود او را کشت.

شهاب نیز در تشریح ماجرا گفت: در انتهای باغ، محمد از من خواست تا به داخل چاه بروم و مدارک سفر را از داخل چاه بیرون بیاورم، اما او ناگهان طناب را پاره کرد تا به درون چاه سقوط کنم. چون قوی هیکل بودم در میانه راه در دهانه چاه گیر کردم و زنده ماندم. محمد قصد داشت مرا به قتل برساند به همین دلیل سنگ و کلوخ را به داخل چاه پرت می کرد. من در میانه چاه سکوت کردم و حرفی نزدم تا او فکر کند مرده ام.

وی در حالی که از به خاطر آوردن صحنه های زجرآور در جدال با مرگ حالش بد شده و به سختی قادر به صحبت کردن بود، ادامه داد: چند ساعت در عمق چاه گرفتار بودم تا این که همسایه ها سر رسیدند و معجزه آسا زنده ماندم، اما این ماجرا تأثیر بدی در روحیه ام گذاشته است و هنوز به زندگی عادی برنگشته ام.

وقتی محمد برای دفاع در جایگاه ویژه ایستاد ادعای عجیبی را اعلام کرد.

وی گفت: من از سال ها قبل با این خانواده رفت و آمد داشتم تا این که با خواهر شیرین به نام شهلا آشنا شدم. من همسر و دو فرزند داشتم که شهلا یک روز مرا به خانه خاله اش دعوت کرد، اما آن جا نوشیدنی به من خوراند که حالم بد شد. او از من که کنترلی روی رفتارم نداشتم فیلمی سیاه تهیه کرد. شهلا می گفت باید به دستوراتش عمل کنم. در غیر این صورت فیلم را به همسرم نشان می دهد و آبروی مرا می برد.

وی ادامه داد: من خانواده آبروداری دارم. به همین خاطر تسلیم حرف های شهلا شدم. چون شهلا و برادرش شاپور با هم اختلاف داشتند، تصمیم گرفتم به اختلاف آن ها دامن بزنم تا از این طریق بتوانم فیلم سیاه را از شهلا بگیرم. من به دروغ به این خانواده گفته بودم صاحب شرکتی در اروپا هستم تا از این طریق اعتمادشان را جلب کنم.

محمد افزود: شهلا مدعی بود با اجنه در ارتباط است و می گفت اجنه از او خواسته اند تا خواهر و برادرش را از بین ببرد. او مرا برای این کار اجیر کرده بود. من به او گفتم نمی توانم شاپور و شیرین را بکشم، اما گفت دو برادر بزرگش آن ها را می کشند، اما من باید قتل را گردن بگیرم تا آن ها که اولیای دم محسوب می شوند رضایت بدهند و خیلی زود از زندان آزاد شوم. من هم از ترس آبرویم حرف های شهلا را قبول کردم.

وی ادامه داد: دو برادر شهلا، شاپور را در کوچه پشتی خانه شان کشتند و جسدش را در خودروی من گذاشتند تا آن را به داخل چاه بیندازم. در بین راه جسد از داخل خودرو به بیرون افتاد و سرش متلاشی شد. به همین دلیل هم بعد از بازداشت گفتم با چوب به سر شاپور زده ام. در صورتی که پزشکی قانونی علت فوت او را خفگی اعلام کرده بود.

این مرد گفت: من از ترس شهلا به قتل اعتراف کرده بودم، اما حالا وقتی متوجه شدم، شهلا و دیگر خواهر و برادرهایش برایم قصاص خواسته اند و به قولشان عمل نکرده اند تصمیم گرفتم حقیقت را بگویم.

وی درباره اتهام شروع به قتل شیرین و پسرش نیز گفت: اتهامم را قبول دارم. شهلا به خاطر اختلاف مالی که با آن ها داشت از من خواسته بود تا آن ها را بکشم. تحت تاثیر حرف های او آن ها را فریب دادم و به باغ کشاندم، اما در اجرای نقشه قتل ناکام ماندم.

به دنبال دروغ پردازی های این متهم، قضات وارد شور شدند تا برای وی حکم صادر کنند.

منبع: خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 832

به "سناریویی مرموز در دسیسه قتل عام خانواده تهرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریویی مرموز در دسیسه قتل عام خانواده تهرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید