شبکه خدمت گرا شعا در پی عدالت علمی در ایران است

به گزارش تور ایران، به گزارش خبرنگاران، سادینا ابایی چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس به میزبانی شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال 95 در وزارت های علوم و ارتباطات توافقی مبنی بر همکاری شکل گرفت که تنها راه را حضور بخش خصوصی دانستند اولین مشارکت بخش خصوصی و دولتی در حوزه یادشده شکل گرفت.

شبکه خدمت گرا شعا در پی عدالت علمی در ایران است

وی افزود: ما در حوزه سرویس و دیتا انحصارگرا نیستم اگر قرار است به یک اقتصاد پویا برسیم؛ از ایده های استارتاپ ها استقبال می کنیم.

آبایی با اعلام اینکه اپراتور شبکه علمی کشور به عنوان یک شبکه مستقل به سرویس دهی می پردازد اضافه نمود: این اپراتور به مراکز علمی و دانشگاه ها، حوزه های علمیه و هر جایی که دیتا فراوری می نمایند خدماتی ارایه می نماید که روی شبکه فیبر نوری قرار گیرند؛ هر شخصی که در این شبکه احراز هویت کند می تواند فروشنده یا مصرف نماینده علم باشند.

وی با بیان اینکه فرایند به نحوی است که به تبع یک گردش مالی در این حوزه شکل می گیرد، یادآور شد: تمام فعالیت های ما حالت استارتاپ دارد و به توان حضور بخش خصوصی برای ایجاد چرخه علم وجود دارد.

رییس اپراتور شبکه علمی کشور(شعا) با این وجود با بیان اینکه شبکه ما بسیار جوان است و احتیاج به زیرساخت دارد، مطرح کرد: در حال حاضر 35 درصد مراکز استانها زیر پوشش شبکه است که تا خاتمه سال به بیش از 60درصد می رسد.

وی با بیان اینکه حوزه علوم انسانی بالاترین محتوا را دارند، اضافه نمود: هدف اصلی این اپراتور برقراری عدالت علمی به راه های ساده است.

آبایی خاطرنشان کرد: ما در پی بسترسازی دیجیتالی شدن گردشگری سلامت هستیم؛ این یک مشارکت سه جانبه میان وزارت علوم، ارتباطات و بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 193

به "شبکه خدمت گرا شعا در پی عدالت علمی در ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه خدمت گرا شعا در پی عدالت علمی در ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید