فیلم ، این ربات به شکل باورنکردنی قمه را حرکت می دهد

به گزارش تور ایران، دیجیاتو نوشت: در آزمایشی جالب، محققان حسگرهایی را به برگ های یک گیاه متصل کردند و سیگنال دریافتی از حسگرها توانست بازوی روباتیکی را حرکت دهد.

فیلم ، این ربات به شکل باورنکردنی قمه را حرکت می دهد

محققان در آزمایش جالبی، حسگرهایی را به برگ های یک گیاه متصل کردند و سیگنال دریافتی از حسگرها توانست قمه بزرگ متصل به بازوی روباتیکی را در هوا به حرکت درآورد. در واقع برگ های زنده گیاه عملکردی شبیه مغز ربات را برعهده دارند.

تصور اینکه برگ های یک گیاه زنده بتوانند بازوی رباتیکی و قمه متصل به آن را به حرکت درآورند، بسیار جالب است و محققان در آزمایش خود، چنین موضوعی را به نمایش گذاشتند.

در آزمایش صورت گرفته، محققان حسگرهایی را به برگ های گیاهی به نام فیلودندرون متصل کردند. دیوید بوون، یکی از محققان این آزمایش می گوید سیگنال های الکتریکی سطح برگ گیاه توانست بازوی الکتریکی و قمه متصل به آن را در هوا به حرکت درآورد. محققان برای انجام این آزمایش، سیستم میکروکنترلی را طراحی کردند که به گیاه متصل می گردد و براساس سیگنال های مختلف برگ های گیاه، بازوی مکانیکی به حرکت درمی آید.

وقتی برگ های گیاه به مغز ربات تبدیل می گردد

بازوی مکانیکی و قمه متصل به آن، در زمان واقعی و به صورت بلادرنگ، سیگنال های الکتریکی دریافتی از برگ گیاه را با حرکات خود به نمایش می گذارند. قمه در هوا حرکت می نماید، می تواند ضربه بزند و حتی برش هایی را ایجاد کند. حرکات قمه در هوا به سیگنال های الکتریکی دریافتی از برگ زنده گیاه مربوط می گردد و در واقع گیاه زنده شبیه مغز ربات عمل می نماید.

محققان در این آزمایش قصد داشتند متوجه شوند آیا گیاهان زنده می توانند به عنوان مغز ربات عمل نمایند یا خیر. نتایج اولیه آزمایش نشان می دهد که برگ های زنده گیاه می تواند قمه متصل به بازوی مکانیکی را به حرکت درآورد. در واقع سیگنال های دریافتی از برگ هستند که باعث حرکت بازوی رباتیکی می شوند.

نتایج این آزمایش می تواند دستاوردهایی را به همراه داشته باشد. برای مثال، محققان می گویند شاید در آینده نزدیک بتوان از گیاهان زنده برای حرکت دادن ربات های صنعتی استفاده کرد که به تصفیه هوا در محیط های صنعتی یاری خواهند کرد. وجود گیاهان زنده در محیط های صنعتی می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد و محققان در کوشش هستند با به ثمر رساندن این تحقیق، راهی برای استفاده از گیاهان در صنعت و فراوری پیدا نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2294

به "فیلم ، این ربات به شکل باورنکردنی قمه را حرکت می دهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فیلم ، این ربات به شکل باورنکردنی قمه را حرکت می دهد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، این ربات به شکل باورنکردنی قمه را حرکت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید