مراکز گردشگری آموزش و پرورش باید موردتوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری قرار گیرد

به گزارش تور ایران، تهران (پانا) - اعضای شورای معاونان در نوزدهمین برنامه گفت وگوی هفته برمدار تحول و بهبود یادگیری که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید به تشریح و تبیین برنامه های آموزش وپرورش پرداختند.

مراکز گردشگری آموزش و پرورش باید موردتوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری قرار گیرد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، در نوزدهمین نشست گفت وگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و سایر دستگاه های دولتی که با موضوع موضوع گفت وگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و علی اکبر مونسان در ساختمان شهید رجایی برگزار گردید، تعدادی از اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه های آموزش وپرورش پرداختند. برنامه ها و موارد مطرح شده از سوی اعضای شورای معاونان به توضیح زیر است:

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی

سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: در طراحی و پوشش لباس و همچنین هویت اسلامی-ایرانی، فضاهای آموزشی دو موضوع مشترک آموزش وپرورش و میراث فرهنگی و گردشگری برای همکاری است.

وی ادامه داد: در هر استان می توان قدیمی ترین مدرسه را به مرکز گردشگری تبدیل کرد و این موضوع احتیاجمند همکاری مشترک دو وزارتخانه است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس

مهر اله رخشانی مهر اظهار کرد: تعداد مدارس ماندگار آموزش وپرورش 50 واحد است که باید برای نگهداری آن ها چاره ای اندیشیده گردد. برای تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، احتیاجمند منابع اقتصادی هستیم؛ لذا از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار همکاری داریم.

رخشانی مهر ادامه داد: پیشنهاد می کنیم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ردیف اعتباری برای نگهداری و تعمیر مدارس ماندگار در بودجه خود بگنجاند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع

علی الهیار ترکمن با ارائه آمار و ارقام مراکز رفاهی، فرهنگی و گردشگری آموزش وپرورش اظهار کرد: برای توسعه مراکز رفاهی و گردشگری از بودجه دولتی استفاده نمی کنیم؛ بلکه این مراکز با استفاده از درآمدهای خود توسعه می یابند.

وی اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از 4 میلیون روز فرهنگی از مراکز رفاهی و گردشگری آموزش و پرورش استفاده می کردند لذا این موضوع می تواند موردتوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد و همکاری بیشتری با آموزش وپرورش داشته باشد.

الهیار گفت: توجه آموزش وپرورش به ایجاد و توسعه مراکز درمانی است. اکنون 14 مرکز درمانی داریم که به صورت رایگان یا نیمه رایگان به بازنشسته ها ارائه خدمت می نمایند.

وی ادامه داد: آموزش وپرورش در حفظ و انتقال میراث معنوی فعال است و فعالیت هایی مانند؛ شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و ... را در فعالیت های خود قرار داده است، بنابراین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند برای احیای این سنت حسنه، با آموزش وپرورش همکاری کند.

معاون آموزش متوسطه

علیرضا کمرئی اظهار کرد: از 160 رشته کاردانش، تعداد 9 رشته مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که این رشته ها 5 درصد رشته های کاردانش را تشکیل می دهند و تمایل داریم با رعایت استانداردها، رشته های مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را توسعه دهیم.

وی توضیح داد: بیش از 1700 هنرجو در رشته های مرتبط با گردشگری تحصیل می نمایند و هرسال 600 نفر از این هنرجویان این رشته ها فارغ التحصیل می شوند که این آمار نسبت به احتیاج جامعه بسیار کم است.

معاون آموزش متوسطه بر ضرورت توسعه رشته های؛ مهمانداری و هتل داری و رستوران تأکید و عنوان نمود: در شاخه فنی و حرفه ای 500 هنرجو در رشته های مرتبط با گردشگری در حال تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1674

به "مراکز گردشگری آموزش و پرورش باید موردتوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز گردشگری آموزش و پرورش باید موردتوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید