مصر پرونده ای را درباره نقش قطر در انفجار قاهره به شورای همکاری می فرستد

به گزارش تور ایران، پس از آنکه شورای همکاری خلیج فارس با اشاره های ضمنی مصر مبنی بر رابطه قطر با انفجار کلیسای قبطی ها مخالفت کرد، یک منبع دیپلمات مسئول گفت که مصر پرونده کاملی را آماده می نماید تا آن را در خصوص گروهک مسئول انفجار کلیسا به شورای همکاری خلیج فارس بفرستد.

مصر پرونده ای را درباره نقش قطر در انفجار قاهره به شورای همکاری می فرستد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، این منبع دیپلمات مسئول در مصاحبه با روزنامه کویتی الجریده با بیان این مطلب گفت که این پرونده شامل شواهد و قرائنی خواهد بود که بر تماس اعضای این گروهک با رهبران اخوان المسلمین در داخل قطر جهت اجرای این عملیات تاکید دارد. این پرونده همچنین شامل تحقیقات دادستانی عالی امنیت کشور مصر و اظهارات متهمان می گردد که تاکید نموده اند اموالی را از نیروهای اخوان المسلمین مقیم دوحه دریافت نموده اند.

این منبع تاکید نمود که این پرونده ظرف چند روز آینده به دست شورای همکاری می رسد و این پرونده همچنین در بردارنده پیغام های دیپلماتیک خواهد بود که مصر برای قطر فرستاده و از آن به صورت مستقیم خواسته است تا تروریست ها از اخوان المسلمین را که علیه نظام مصر تحریک می نمایند، به مصر تحویل دهد اما دوحه به این درخواست مصر پاسخ نداده است.

روزنامه الجریده گزار ش داد که نیروهای امنیتی اجرای طرح تامین امنیت استان ها قبل از مراسم قبطی ها برای عید قیامت را شروع نموده است که این طرح شامل کار گذاشتن دوربین ها در خیابان ها و نهادهای حیاتی و مهم همچون بانک ها، مراکز پلیس، زندان ها، شبکه های آبرسانی، فاضلاب ها، نیروگاه های برق، مساجد، هتل ها و مناطق گردشگری می گردد.

وزیر کشور مصر نیز بر لزوم تامین امنیت ساختمان ها و پایگاه های حیاتی استان ها و افزایش نظارت ها را تاکید نموده است.

همچنین دولت مصر با پرداخت 100 هزار پوند معادل حدود 5500 دلار آمریکا به خانواده تمامی کشته شده های انفجار کلیسای جامع قبطی ها در قاهره موافقت کرد. کابینه مصر به ریاست شریف اسماعیل موافقت کرد که مبلغ 40 هزار پوند مصر معادل 2200 دلار به زخمی های حادثه بدهد البته کسانی که بیش از 72 ساعت در بیمارستان ها بستری بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 942

به "مصر پرونده ای را درباره نقش قطر در انفجار قاهره به شورای همکاری می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر پرونده ای را درباره نقش قطر در انفجار قاهره به شورای همکاری می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید