مناقشه در دولت ائتلافی آلمان درباره لزوم ترمیم کابینه

به گزارش تور ایران، دولت ائتلافی آلمان که این روزها حال خوبی ندارد بعد از ارائه پیشنهادی برای ترمیم کابینه و جوان تر کردن آن از طرف یکی از احزب دولت ائتلافی دچار شکاف و دو دستگی بیشتری شده است.

مناقشه در دولت ائتلافی آلمان درباره لزوم ترمیم کابینه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که این روزها دولت ائتلافی آلمان دوران سختی را سپری می نماید حزب سوسیال مسیحی از احزاب دولت ائتلافی درخواست تغییر وزرای کابینه و روی کار آمدن وزرای جوان جدید را به عنوان راهکاری برای حل این بحران مطرح نموده است که البته با مخالفت دیگر احزاب ائتلافی روبرو شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از حزب دموکرات مسیحی درخواست حزب سوسیال مسیحی برای ترمیم کابینه را به صورت غیر مستقیم رد نموده است.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در سخنانی در برلین اعلام نموده است که مرکل با همه وزرای خود به خوبی و با کمال میل همکاری می نماید. هم زمان وی به تعداد زیادی از پروژه هایی که برای این دوره قانونگذاری باید در پیش گرفته گردد اشاره نموده است. زایبرت همچنین اعلام نموده است که البته دولت آلمان می تواند در برخی جاها سرعت و شتاب را افزایش دهد.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان اواخر هفته گذشته خواهان ترمیم و جوان کردن کابینه آلمان شد. پیرترین وزیر کابینه دولت فدرال آلمان هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان است که هفتاد سال سن دارد.

الکساندر دوربریندت از دیگر مقامات حزب سوسیال مسیحی آلمان هم از این درخواست زودر حمایت نموده است. وی با تاکید بر اینکه البته دولت ائتلافی بهتر از شهرتش است در عین حال گفت که ما به پویایی و دینامیک جدیدی در این ائتلاف احتیاج داریم.

با این همه سخنگوی دولت آلمان این درخواست را به صورت غیر مستقیم رد نموده و از وجود پویایی و دینامیک در دولت فعلی آلمان سخن گفته است.

در این میان هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم در این باره که اتحادیه احزاب متحد مسیحی درگیر مسائل داخلی گردد هشدار داده و گفته است که در سال گذشته ما تاثیرات این درگیر خود شدن را در حزب سوسیال دموکرات دیدیم.

زیهوفر با رد این درخواست مارکوس زودر گفته است که من در هر صورت اعتقاد دارم که مردم در درجه اول از ما می خواهند که کار خوبی را انجام دهیم و کم تر مشغول مسائل شخصی خود باشیم. وی همچنین درباره آینده سیاسی خود هیچ حرفی نزد و ابراز امیدواری کرد که همچنان بتواند در این سمت خود خدمت کند.

دولت ائتلافی آلمان متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در آلمان از همان شروع تشکیل، با چالش های فراوانی روبه رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد .

اما فرایند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تأثیر بدی روی محبوبیت این دولت بین شهفرایندان گذاشت و اتفاقات و چالش های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به طوری که چهارمین دوره صدراعظمی مرکل به کام او تلخ شد .

احزاب دولت ائتلافی آلمان در انتخابات پارلمانی 2019 اروپا هم نتیجه تلخی را به دست آوردند و بعد از این انتخابات رئیس حزب سوسیال دموکرات از مقام خود استعفا داد .

اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان چندی پیش ساسکیا اسکن و نوربرت والتر بوریانس، که از مخالفان سرسخت مشارکت این حزب در دولت ائتلافی هستند را به عنوان رهبران حزب سوسیال دموکرات انتخاب کردند که مواضع آن ها هم چالش های بیشتری را برای ائتلاف بزرگ ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 838

به "مناقشه در دولت ائتلافی آلمان درباره لزوم ترمیم کابینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناقشه در دولت ائتلافی آلمان درباره لزوم ترمیم کابینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید