میانمار یعنی زندگی غیرقابل تحمل

به گزارش تور ایران، مدیر منطقه آسیا و اقیانوس آرام کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: مردمی که از خشونت ها در میانمار گریخته اند، خانه هایشان را با حداقل ملزومات زندگی ترک کرده و شرایط برای زندگی غیرقابل تحمل است.

میانمار یعنی زندگی غیرقابل تحمل

به گزارش سلامت خبرنگاران، بوریس مایکل - مدیر منطقه آسیا و اقیانوس آرام کمیته بین المللی صلیب سرخ، با بیان اینکه خشونت هر جامعه ایی را میتواند دچار درد و آسیب کند، از نگرانی عمیق کمیته بین المللی صلیب سرخ برای خانواده های درگیر در بحران میانمار خبر داد.

از شروع هفته پیش، کمیته بین المللی صلیب سرخ شروع به توزیع آب و غذا برای 8 هزار خانواده در دو سوی مرز بنگلادش و میانمار کرده است. این خانواده ها از دور جدید خشونت ها گریخته اند. یک تیم بهداشتی این کمیته شامل پزشکان و امدادگران بنگلادشی، در منطقه مرزی بنگلادش مستقر شده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ با همکاری نزدیک با هلال احمر بنگلادش، نیروهای مردمی داوطلب و صلیب سرخ میانمار مشغول رسیدگی اضطراری به غیرنظامیان نیازمند یاری های بشردوستانه است. تیم های صلیب سرخ با فراهم کردن امکان تماس تلفنی و ارسال پیغام های سلامت و خدمات جستجو برای اعضای مفقود شده خانواده ها، به یاری کسانی رفته اند که اعضای خانواده شان در دو سوی مرز از هم جدا افتاده اند.

از شروع سرازیر شدن مردم به شهر کاکس بازار، کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بنگلادش با پشتیببانی از دو مرکز درمانی دولت بنگلادش در مناطق تکناف و اوکیا سعی در بهبود کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به ساکنان و مردمی دارند که جدیداً وارد این مناطق شده اند.

طی هفته گذشته کمیته بین المللی صلیب سرخ، صلیب سرخ میانمار و نهضت صلیب سرخ یاری های اولیه، ملزومات پزشکی، آب سالم، غذا و سایر موارد مورد نیاز را برای 10 هزار نفر در ایالت راخین فراهم کرده اند.

بوریس مایکل،- مدیر منطقه آسیا و اقیانوس آرام کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: ما تمام توانمان را به کار گرفته ایم که نیازهای مردم و جوامعی که تحت تاثیر این شرایط غم انگیز قرار دارند را مرتفع کنیم. ترکیب فصل باران در این منطقه و این حقیقت که بیشتر مردم خانه هایشان را با حداقل ملزومات زندگی ترک کرده اند شرایط را برای زندگی غیر قابل تحمل کرده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ از سال 2014 در منطقه کاکس بازار بنگلادش و از سال 2012 در ایالت راخین میانمار مشغول به عملیات بشردوستانه بوده است. در اردیبهشت و خرداد ماه امسال این کمیته به بیش از 19 هزار نفر از مسلمانان که از ایالت راخین گریخته و در منطقه تکناف ساکن بوده اند امداد رسانی کرد. در سراسر ایالت راخین نیز، کمیته بین المللی صلیب سرخ گسترده ایی از خدمات بشردوستانه نظیر خدمات بهداشت و درمان، خدمات حمایتی، خدمات معیشتی و بهداشتی و تامین آب پرداخته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 936

به "میانمار یعنی زندگی غیرقابل تحمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانمار یعنی زندگی غیرقابل تحمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید