نخست وزیر ژاپن خواهان گفتگوی صریح با چین و کره جنوبی شد

به گزارش تور ایران، خبرنگاران: نخست وزیر ژاپن بار دیگر از مقام های چین و کره جنوبی خواست تا با انجام گفتگوهای صریح اختلافات و تنش های مرزی و تاریخی را حل و فصل نمایند.

نخست وزیر ژاپن خواهان گفتگوی صریح با چین و کره جنوبی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، درخواست شینزو آبه از مقام های چین و کره جنوبی برای شروع مذاکرات صریح و بی پرده برای انتها دادن به اختلافات و تنش های تاریخی و مرزی در حالی است که اقدام اخیر وی در بازدید از معبد جنجالی دوران جنگ جهانی موجب بروز تنش شدید در روابط توکیو با پکن و سئول شده است.

بر اساس این گزارش چین و کره جنوبی بر این باورند که شینزو آبه حاضر به پذیرش اشتباهات ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم نیست و اقدام اخیر وی در بازدید از معبد یاسوکانی نیز نشانگر حمایت نخست وزیر ژاپن از گسترش نظامی گری این کشور است.شینزو آبه در مصاحبه با شبکه ان اچ کی ژاپن تاکید نمود، ما باید نشست مشترکی را برگزار کنیم و مذاکرات صریح و بی پرده ای داشته باشیم. دو روز پیش وزیر خارجه ژاپن نیز چنین درخواستی را مطرح نموده بود. آبه، ژی جین پینگ رئیس جمهور چین و پارگ گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی هر سه تقریبا یک سال پیش به قدرت رسیده اند. سیاست های ملی گرایانه این سه نفر مانع از گسترش و تقویت همکاری های سه کشور شده است.

بازدید شینزو آبه از معبد یاسوکانی یادآور دوران نظامی گری ژاپن و اشغال خاک چین و کره جنوبی بوده است. آبه اضافه کرد، ما باید برای رفع کردن سوء تفاهمات و اختلافات کوشش کنیم.

بخش هایی از خاک چین در دهه 1930 میلادی توسط ژاپن اشغال شد و کره نیز طی سال های 1910 تا 1945 میلادی مستعمره ژاپن بوده است.اختلافات دو کشور بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین تاثیر منفی زیادی بر همکاری های مالی و تجاری در سال 2012 داشته است.اقدام اخیر چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین نیز به تنش ها بین توکیو و پکن دامن زده است.

شینزو آبه در یک سالی که به قدرت رسیده بارها خواهان مذاکره با مقام های چینی شده است ولی دولت پکن حاضر به پذیرش این درخواست نشده است. ژی جین پینگ رئیس جمهور چین و شینزو آبه طی امسال دو بار به طور کوتاه با یکدیگر دیدار و مصاحبه کردند. بار نخست در نشست اپک که اکتبر در جزیره بالی اندونزی برگزار گردید و بار دیگر در حاشیه نشست رهبران گروه 20 که سپتامبر در شهر سن پیترزبورگ برگزار گردیده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 521

به "نخست وزیر ژاپن خواهان گفتگوی صریح با چین و کره جنوبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن خواهان گفتگوی صریح با چین و کره جنوبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید