پرداخت اعتبار 500 میلیون یورویی کمیسیون اروپا به دولت اوکراین

به گزارش تور ایران، نخست وزیر اوکراین بیان کرد که مقامات کی یف چهارمین بسته یاری های کلان اقتصادی کمیسیون اروپا به ارزش 500 میلیون یورو، برای تقویت اقتصاد این کشور، را دریافت نموده اند.

پرداخت اعتبار 500 میلیون یورویی کمیسیون اروپا به دولت اوکراین

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دنیس اشمیگال نخست وزیر اوکراین امروز اظهار داشت که این کشور اعتبار اقتصادی به ارزش 500 میلیون یورو از سوی کمیسیون اروپا به عنوان آخرین مرحله از پرداخت وام در چارچوب یاری های کلان اقتصادی به کی یف را دریافت نموده است.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: کمیسیون اروپا در چارچوب چهارمین بسته یاری های کلان اقتصادی، 500 میلیون یورو دیگر به دولت اوکراین پرداخت نموده است. ما از اتحادیه اروپا بخاطر تایید فرایند اجرای اصلاحات در کشور تشکر می کنیم. دریافت این یاری های اقتصادی اقتصاد اوکراین را در بحران جهانی کنونی تقویت خواهد نمود.

بسته چهارم یاری های کلان اقتصادی کمیسیون اروپا به اوکراین، پس از تصویب وام جدید 2.1 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به این کشور پرداخت شده است .

شورای اجرایی صندوق بین المللی پول روز سه شنبه برنامه حمایت جدید از اوکراین به مبلغ 5 میلیارد دلار و برای مدت 18 ماه را تصویب کرد. در مرحله نخست و در همین ماه ژوئن (تا اوایل تیر ماه) بسته اقتصادی حمایتی به ارزش 2 میلیارد و 100 میلیون دلار به اوکراین داده می گردد. مابقی بودجه در چهار مرحله و به تدریج به مقامات کی یف ارائه خواهد شد.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، در واکنش به این خبر، یادآور شده است: برنامه جدید حمایت اقتصادی صندوق بین المللی پول به کی یف یاری خواهد نمود تا بر دشواری های ناشی از شیوع بیماری کووید-19 که فشار مضاعفی را بر اقتصاد کشور وارد نموده، غلبه کند.

ارائه اعتبار اقتصادی کمیسیون اروپا به اوکراین در انتها ماه مه تصویب شد که آخرین مرحله از برنامه چهارم آن است. اتحادیه اروپا از سال 2014 به اینطرف، 3.8 میلیارد یورو برای پرداخت اعتبار اقتصادی به کی یف اختصاص داده است. این بزرگترین مبلغی است که اتحادیه اروپا تا به امروز به یکی از کشورهای شریک خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1199

به "پرداخت اعتبار 500 میلیون یورویی کمیسیون اروپا به دولت اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت اعتبار 500 میلیون یورویی کمیسیون اروپا به دولت اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید