کمپین الکترونیکی کاربران سعودی در محکومیت موج اخیر بازداشت فعالان

به گزارش تور ایران، بسیاری از فعالان و کاربران سعودی ضمن انتقاد از سیاست سرکوب گری رژیم آل سعود، یک کمپین الکترونیکی برای آزادی بازداشت شدگان ماه گذشته راه اندازی کردند.

کمپین الکترونیکی کاربران سعودی در محکومیت موج اخیر بازداشت فعالان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، فعالان سعودی و کاربران توئیتر یک کمپین الکترونیکی برای تحت فشار قرار دادن رژیم آل سعود برای آزادی بازداشت شدگانی که در ماه گذشته بازداشت شدند، شروع کردند.

فعالان و کاربران سعودی به وسیله ایجاد هشتگ (آزادی بازداشت شدگان 2021) از وخامت اوضاع حقوق بشر در عربستان و تشدید بازداشت ها انتقاد کردند.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر سند مقامات سعودی 12 نفر از فعالان سعودی بازداشت کردند درحالی که تاریخ دقیقی از بازداشت آن ها وجود ندارد.مقامات سعودی این فعالان را به دلیل فعالیت های حقوق بشر و تماس با فعالان خارجی بازداشت نموده اند.

هیچ توضیحی از طرف مقامات سعودی در خصوص کمپین جدید ارائه نشده است ، در حالی که اعتقاد بر این است که بازداشت شدگان در زندان های مخفی نگهداری می شوند.

به همین دلیل حساب کاربری زندانیان آزادی بیان نوشت: بازداشت جوانان در کمپین اخیر مقامات سعودی و اتهاماتی که علیه آن ها انجام شده، رفتاری خودسرانه و غیرقانونی و نمونه دیگری از سرکوب قضایی در عربستان است و مقامات سعودی کاملا مسئول جان بازداشت شدگان هستند.

این حساب کاربری در ادامه نوشت: بازداشت های اخیر مقامات سعودی ادامه رویکرد مقامات سعودی مبنی بر سرکوب حق آزادی بیان، مهار هرگونه صدای مخالف را تایید می نماید.

عبدالله جیلان فارغ التحصیل دانشگاه وست چستر در پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا در 12 ماه مه 2021 توسط نیروهای امنیتی سعودی دستگیر شد ، فقط به این دلیل که خواهان حق کار و آزادی اساسی بود.

ترکی الشلهوب نویسنده سعودی نیز در حساب توئیتر خود نوشت: چه کسی سزاوار بازداشت است، کسی که پول کشور را هدر داد .. بازداشت کرد به قتل رساند و دزدی کرد . خانه ها را سر ساکنان خود تخریب کرد و کشور را در باتلاق فرو برد نه کسی که خواهان حقوق و آزادی است.

حساب کاربری به سوی آزادی نیز به نوبه خود گفت: با چه قانونی پسران و دختران را بازداشت می کنید درحالی که هیچ خطایی مرتکب نشدند.

خالد نیز در حساب کاربری خود نوشت: چرا شهروندان سعودی را بازداشت می نمایند، خواه یک مرد جوان باشد، یک پیرمرد، یا زنی که فقط بهترین ها را برای کشور و مردم خود می خواهند، همه بازداشت شدگان را آزاد کنید چراکه خوب و اصلاح طلب بودند شکی نیست که ابراز عقیده یک کابوس ترسناک برای رژیم آل سعود به حساب می آید.

حساب کاربری دیگر در انتقاد به بازداشت 12 فعال سعودی نوشت: رژیم آل سعود می خواهد ملت ساکن بمانند. آن ها مالیات های سنگین وضع کردند ، قیمت بنزین را افزایش دادند، هزینه معیشتی را لغو و هرکسی که از این شرایط انتقاد کرد آن را بازداشت کردند.

عربستان سعودی مطلقا اجازه هیچگونه مخالفت و انتقاد در داخل کشور را نمی دهد و طبق نظر ناظران و سازمان های حقوق بشری، هر عقیده ای برخلاف رژیم آل سعود را بازداشت می نماید. این امر دهها فعال و سیاستمدار را مجبور به ترک عربستان و اقامت در خارج از کشور نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1824

به "کمپین الکترونیکی کاربران سعودی در محکومیت موج اخیر بازداشت فعالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین الکترونیکی کاربران سعودی در محکومیت موج اخیر بازداشت فعالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید