52 کارگزار تجارت فناوری جهت تجاری سازی محصولات دانش بنیان را هموار کردند

به گزارش تور ایران، بروکر یا کارگزارهای تجارت فناوری، فعالانی هستند که کار پیوند میان طرف های عرضه و تقاضای فناوری را آسان می نمایند.

52 کارگزار تجارت فناوری جهت تجاری سازی محصولات دانش بنیان را هموار کردند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرایند ایجاد ارتباط میان عرضه و تقاضای فناوری، به یک حلقه واسط احتیاج دارد که ضمن شناختی دقیق توانمندی ها و فناوری های طرف عرضه، آگاهی خوبی از احتیاجهای صنعت و دیگر متقاضیان فناوری داشته باشد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از کارگزاران تجارت فناوری یا بروکرها در استا ن های کشور به این فرایند تحقق بخشیده است. تا سرانجام فصل بهار امسال، بیش از 52 بروکر یا کارگزار تجارت فناوری ارزیابی شدند و کار تبادلات فناورانه را در سراسر کشور تسهیل می نمایند.

در تمامی استان های کشور از جمله دفاتر فن بازار منطقه ای، یک بروکر یا کارگزار تجارت فناوری مستقر است که وظیفه شناسایی توانمندی های فناورانه و ایجاد بستر تبادل آن ها را بر عهده دارند.

ارزیابی دوره ای تخصص و توانمندی بروکرها

اما فرایند پیوستن متخصصان به جمع کارگزاران تجارت فناوری، فرایندی پویا است و تعداد این بروکرها تغییر می نماید. ارزیابی بروکرها به صورت دوره ای صورت می گیرد و اگر از صلاحیت لازم برخوردار نباشند از این چرخه خارج می شوند.

بروکرها یک برنامه عملیاتی دارند که همه ساله به وسیله شبکه فن بازار ملی ایران به آنان ابلاغ می گردد. این افراد هر 6 ماه ارزیابی می شوند و ملاک امتیاز آنان،میانگین هر دو ارزیابی در سرانجام سال است.

پس از آن که برنامه عملیاتی ابلاغی و برنامه اجرایی با یکدیگر تطبیق داده می شوند، عملکرد دفاتر و کارگزاران معین خواهد شد؛ بروکر و دفتر فن بازار برتر شناسایی و معرفی می گردد. مدل ارزیابی، بر مبنای مدل 360 درجه است و دفاتر فن بازار، ارزیاب این کارگزاران به تعداد می فرایند.

بازاریابی محصولات دانش بنیان و فناورانه، سرمایه گذاری در اکوسیستم نوآوری و فناوری و برطرف احتیاجهای فناورانه صنایع به طوری که از بدنه دانش بنیانی کشور این احتیاج را تامین نمایند.

تسهیل کار بروکرها به یاری ربات برطرف احتیاج

اما با حمایت شبکه فن بازار ملی ایران، طراحی و فعالیت ربات های نرم افزاری برای تسهیل کار بروکرها در تسهیل پیوند عرضه و تقاضای فناوری با پیروزیت صورت گرفته است تا کار تعامل میان طرف های عرضه و تقاضای فناورانه به صورت هوشمند، پویا و سریع صورت بگیرد.

دو ربات پیغام رسان در حوزه برطرف احتیاج فناورانه فعالیت می نمایند به این صورت که صاحب احتیاج با پر کردن چند فیلد، احتیاج خودش را اعلام می نماید.

پس از تکمیل فرم، سند اولیه احتیاج شکل می گیرد. این سند در شبکه بروکری اطلاع رسانی گسترده می گردد و از آن جایی که بروکرها اطلاعات خوبی نسبت به ظرفیت فناوری کشور دارند، می توانند طرح توجیهی را از شرکتی که می تواند آن احتیاج را ارائه کند، دریافت و به صاحب احتیاج فناورانه ارائه دهند. این ابزار این فرآیند را ساده تر می نماید.

کارگزاران تجارت فناوری ذیل شبکه فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا کنون پیروز شده اند زمینه بیش از 500 میلیارد تومان گردش اقتصادی فناورانه و انعقاد هزاران قرارداد تبادل فناوری را فراهم نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1926

به "52 کارگزار تجارت فناوری جهت تجاری سازی محصولات دانش بنیان را هموار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52 کارگزار تجارت فناوری جهت تجاری سازی محصولات دانش بنیان را هموار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید