آمار مالی مثبت، صندلی ترامپ را در رقابت برای ریاست جمهوری تقویت می نماید

به گزارش تور ایران، یک پایگاه اینترنتی در گزارشی پیش بینی کرد، آمارهای مالی مثبت اخیرا دولت دونالد ترامپ صندلی او را در رقابتهای پیش رو برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 تقویت خواهد نمود.

آمار مالی مثبت، صندلی ترامپ را در رقابت برای ریاست جمهوری تقویت می نماید

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اینترنتی هیل در گزارشی نوشته است:

اطلاعات و آمار جدید مربوط به اقتصاد آمریکا که به شکلی شگفت انگیز قدرتمند بوده اند باعث تقویت صندلی دونالد ترامپ با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری 2020 خواهند شد.

به همین دلیل بازار کار آمریکا در ماه آوریل با اضافه شدن 263 هزار شغل جدید، فراتر از انتظار عمل نموده و نرخ بیکاری در آمریکا به پایین ترین سطح خود در 50 سال اخیر رسیده و میزان رشد فراوری ناخالص داخلی نیز در سه ماهه اول سال 2019 رشد 3.2 درصدی را نشان داده است.

همچنین بازارهای مالی نیز در حال رفتن به سمت تجربه رکوردهای جدید بعد از اوضاع ناگوار سال 2018 هستند و دستمزدها نیز در آمریکا بعد از سال ها درجا زدن، رو به رشد است.

اقتصاددانان عمدتاً پیش بینی نموده بودند که اقتصاد آمریکا در امسال میلادی از شتابش کاسته گردد و بعضی نیز احتمال وقوع یک رکود بالقوه را در این بازار مطرح نموده بودند.

با این حال این نگرانی ها آغاز به رنگ باختن نموده اند و آمارهای قدرتمند مالی سبب شده، دموکراتها نتوانند در حوزه اقتصاد به روی حمله به ترامپ مانور بدهند.

به گفته دیان سوانک، اقتصاددان ارشد در مؤسسه گرنت تورنتون، بازارها در ابتدای امسال میلادی نسبت به دورنمای ریسک رکود اشتباه می کردند و اقتصاد آمریکا همچنان نیروی چشمگیری دارد.

این وضعیت موجب شده که دموکراتها برای حمله به ترامپ متمرکز بر برنامه های رئیس جمهور برای برچیدن بعضی قوانینی که به گفته آنها موجب کاهش امتیازات کارگران خواهد شد و همچنین بر وضعیت نه چندان خوب بعضی مناطق حاشیه ای تر آمریکا شوند.

زک مک کریری، یک مقام دست اندرکار در شرکت نظرسنجی ای ال جی ریسرچ گفت: صرف نظر از آمارهای مالی هنوز هم بخش زیادی از مردم احساس می نمایند که سخت تر کار می نمایند و پیشرفتی به دست نمی آورند.

او اظهار کرد: مردم بر پایه معیارهای اقتصاد کلان رأی نمی دهند بلکه بر پایه اتفاقاتی که در زندگی خودشان می افتد رأی می دهند.

موضوع اقتصاد در سال 2020 موضوع محوری بحث ها خواهد بود و ترامپ و جمهوری خواستار کنگره مدعی هستند که باعث افزایش قدرت اقتصاد آمریکا به وسیله کاهش چشمگیر مالیات ها و اصلاح گسترده قوانین هستند.

زمانی که ترامپ در ژانویه 2017 ریاست جمهوری را به دست گرفت، وارث یک اقتصاد باثبات و دارای رشدی کند از باراک اوباما، رئیس جمهور قبل از خود شد. در آن موقع نرخ بیکاری در آمریکا 4.7 درصد بود در حالی که فراوری ناخالص داخلی در 2016 تنها 1.6 درصد رشد داشت که پایین ترین میزان رشد از سال 2011 به بعد بود.

با این حال اقتصاد آمریکا زمان انتخاب شدن ترامپ به ریاست جمهوری نیروی دوباره ای پیدا کرد و در ماه آوریل نرخ بیکاری 3.6 درصد بوده و میزان رشد ناخالص داخلی آمریکا در سال 2018 به حدود 3 درصد رسید.

ترامپ و معاونش مایک پنس در حین سفرهایشان به مناطق آمریکا بر موضوع قدرتمندی اوضاع مالی مانور دادند و به ویژه در ایالت های غرب میانه که در 2016 عمدتاً به ترامپ رأی دادند بر این موضوع تاکید داشته اند.

روز آدینه یک گزارش مربوط به آمار اشتغال ماه آوریل از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد که با توضیح وضعیت بهبود یافته این اوضاع، یک دستاورد جدید برای ترامپ ایجاد نموده است.

ترامپ روز آدینه در توییتی گفت: ما می توانیم همگی قبول کنیم که آمریکا اکنون صندلی اول را دارد.

او به همراه انتشار این توییت یک تصویر از گزارش وب سایت دروج را منتشر کرد که از آمار اشتغال ماه آوریل تحسین نموده و گفته بود: ما مایه مباهات دنیا هستیم و بهترین وضعیت هنور هم در پیش است.

با این حال دموکراتها می گویند، آمریکا اکنون دارد مزایای کامل کوشش های دوره باراک اوباما برای بازسازی اقتصاد را تجربه می نماید.

تحلیلگران مالی می گویند، تأثیرات محرک طرح های کاهش مالیات جمهوری خواستار و افزایش چشمگیر هزینه های دولت احتمالاً کوتاه مدت هستند.

با وجود آن که جمهوریخواستار معتقدند آمارهای اخیر مربوط به رشد مالی، به ترامپ نفع هستند، اما نظرسنجی ها نشان می دهند هنوزهم ترامپ عمدتاً محبوبیت ندارد. هرچند که این نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم به او نمره بالایی از بابت مدیریت اقتصاد می دهند.

در یک نظرسنجی اخیر تعیین شد که حدود 53 درصد آمریکایی ها مخالف عملکرد ترامپ هستند اما در یک نظرسنجی شبکه سی ان ان 56 درصد پاسخگویان گفتند که سوابق مالی ترامپ را تأیید می نمایند و این، میزان بالایی برای ریاست جمهوری او است.

با این حال اقتصاد قدرتمند نتوانست جلوی شکست جمهوری خواستار در انتخابات میاندوره ای کنگره 2018 را در حفظ اکثریتشان در مجلس نمایندگان آمریکا بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 276

به "آمار مالی مثبت، صندلی ترامپ را در رقابت برای ریاست جمهوری تقویت می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمار مالی مثبت، صندلی ترامپ را در رقابت برای ریاست جمهوری تقویت می نماید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مالی مثبت، صندلی ترامپ را در رقابت برای ریاست جمهوری تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید