افشای جنایت مخوف امارات در زندان های سری یمن

به گزارش تور ایران، یک زندانی از جنایت های وحشتناک امارات در زندان های سری خود در یمن پرده برداشت.

افشای جنایت مخوف امارات در زندان های سری یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الواقع السعودی، آنها مرا شکنجه کردند تا به آنچه مرتکب نشده ام اعتراف کنم این شهادت تکان دهنده سالم الربیزی (27 ساله) زندانی سابق یمنی در خصوص روشهای شکنجه در زندانهای مخفی که توسط نیروهای اماراتی در جنوب یمن اداره می شد، است.

جنایات امارات متحده عربی در زندانهای مخفی این کشور در یمن بار دیگر تشدید شده است.

الربیزی که اوایل این ماه آزاد شد یکی از بازداشت شدگان یمنی است که تجربه تلخ شکنجه و دستگیری را دارد و الجزیره نت داستان رنج الربیزی در زندان و نحوه شکنجه او در جریان تحقیقات نیروهای اماراتی برای اعتراف به اتهام ساختگی علیه او، یعنی ارتباط با کشورهای خارجی را بیان نموده است.

تجربه سخت زندانی یمنی در زندان مخفی امارات

الربیزی ساکن استان شبوه است و سمت ریاست سازمان نظارت و بازرسی شورای جنبش انقلابی جنوب را در اختیار دارد که حدود دو سال در بازداشت به سر برد و در این مدت به چندین زندان مخفی توسط امارات در جنوب یمن منتقل شد.

وی داستان خود را با گفتن این مطلب شروع کرد: من در 10 ژوئن 2019 دستگیر شدم ، زمانی که برای اولین بار در زندان تاسیسات نفتی بلحاف در استان شبوه قرار گرفتم ، سپس نیروهای اماراتی من را به زندانی در فرودگاه الریان در استان حضرموت و سپس به زندانی در بندر نفتی ضبه در همان استان منتقل کردند.

الربیزی با صدای خسته و تجربه های سخت گفت: روزهای بسیار سختی را در زندان های امارات گذراندم که طی این روزها انواع مختلف شکنجه از جمله شوک الکترونیکی،ضرب و شتم با چوب و سیم برق را تحمل کردم که چندین بار از شدت شکنجه بیهوش می شدم.

این زندانی یمنی در ادامه تاکید نمود که طی روزهای اول بازداشت در زندان بلحاف انواع شکنجه غیرقابل تصوری توسط سربازان اماراتی به سرپرستی افسری به نام ابوسیف الاماراتی بر ما اعمال شد که شکنجه ها در طول مدت بازداشت و تحقیقات در این زندان برای یک دوره 3 ماهه ادامه داشت.

الربیزی توضیح داد: نیروهای اماراتی در روش های شکنجه روانشناختی مهارت خاصی داشتند که از جمله این روش ها عریان کردن زندانیان، غل و زنجیر کردن دست و پا برای ساعت های طولانی، توهین و ضرب و شتم در ناحیه صورت، غرق کردن در حوض آب و همچنین محرومیت از خواب و ممانعت زندانیان از استحمام بود.

دلایل دستگیری

وی در خصوص تعداد زندانیان می گوید: من با 8 زندانی در یک سلول بودم و هر از گاهی به یک سلول انفرادی منتقل می شدم. تعداد زیادی از بازداشت شده ها در سلول های دیگری بودند که ما اجازه دیدار با آنها را نداشتیم که در بسیاری اوقات صدای گریه آن ها را می شنیدیم و از پشت دیوارهای زندان با آن ها صحبت می کردیم.

الربیزی در ادامه با آنالیز دلایل دستگیری گفت: در ابتدا من در حین تحقیقات توسط افسر اماراتی بابت برقراری ارتباط با کشورهای خارجی متهم شدم، اما پس از چند جلسه بازپرسی، همان افسر به من گفت که دلیل دستگیری من نادیده دریافت و رد سیاست امارات در یمن بوده است.

نیروهای اماراتی بعد از 3 ماه مرا از زندان بالحاف به زندانی در فرودگاه الریان در حضرموت منتقل کردند، سپس در زندانی واقع در بندر ضبه در همان شهر زندانی شدم و پس از 7 ماه به دادگاه جنایی ارجاع داده شدم که دادگاه بیش از 5 ماه طول کشید در حالی که من در بازداشت ماندم. پس از آن افسران اماراتی تصمیم دادگاه مبنی بر آزادی مرا با ضمانت رد کردند. بدین ترتیب در تاریخ 2 آوریل با حکم دادگاه آزاد شدم ، که مرا بی گناه خاطرنشان کرد.

بندربلحاف شامل عظیم ترین تأسیسات صادرات گاز مایع در ساحل بحر العرب در شبوه واقع در جنوب یمن است و عظیم ترین طرح مالی در تاریخ یمن به شمار می رود که باعث شده این کشور در ردیف کشورهای صادرکننده گاز طبیعی در دنیا قرار بگیرد. تکمیل این طرح پیش از شروع جنگ و بحران حدود 5.4 میلیارد دلار هزینه برد و تولیدات این بندر سالانه به حدود 6.7 میلیون تن می رسد.

امارات تأسیسات بلحاف را به مرکزی برای انجام عملیات های خطرناک علیه نیروهای دولت مستعفی، مرکز امداد عناصر خرابکار و نیز مرکزی برای بازداشت و شکنجه تبدیل نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1782

به "افشای جنایت مخوف امارات در زندان های سری یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای جنایت مخوف امارات در زندان های سری یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید