امارات نیروهای ایتالیا را از خاک خود اخراج کرد

به گزارش تور ایران، منابع خبری گزارش دادند که امارات در اقدامی تلافی جویانه در پاسخ به اقدام رم در ممنوعیت فروش تسلیحات نظامی به ابوظبی، نیروهای ایتالیایی را از خاک خود اخراج نموده است.

امارات نیروهای ایتالیا را از خاک خود اخراج کرد

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، متیو پرگو دی کرمانگو عضو کمیسیون دفاع مجلس ایتالیا به پایگاه خبری دیفنس نیوز اطلاع داد که نیروهای این کشور در پایگاه موسوم به المنهاد در امارات مستقر هستند و تا دوم ماه جولای وقت دارند که کشور امارات را ترک نمایند.

بر اساس شامگاه آدینه دیفنس نیوز، این مقام ایتالیایی اطلاع داد که مقامات ابوظبی در واکنش به تصمیم رُم مبنی بر عدم صادرات تسلیحات نظامی به امارات به دلیل دست داشتن این کشور در جنگ یمن، تصمیم به بیرون کردن نیروهای ایتالیایی گرفته اند.

کرمانگو در این خصوص گفت که نیروهای ایتالیا عملا خروج از امارات را شروع نموده اند و این در حالی است که رم تا لحظه آخر در حال کوشش برای تغییر نظر مقامات اماراتی است.

وی احتمال موفقیت اقدامات ایتالیا برای جلوگیری از اخراج نیروهای این کشور را کم دانست و اضافه نمود: زمانی که روابط در خلیج [فارس] از هم می پاشد، احیای آن بسیار سخت است.

ژنرال لئوناردو تریکاریکو فرمانده پیشین نیروهای هوایی ایتالیا بعلاوه در گفت وگو با روزنامه دیفنس نیوز اطلاع داد که آخرین هواپیمای ایتالیایی، روز پنجنشبه، از امارات خارج شده و تنها مقداری تجهیزات به جای مانده که آن هم جمع آوری خواهد شد.

تریکاریکو که اکنون ریاست مرکز تحقیقاتی ICSA را برعهده دارد، در این خصوص گفت که تخلیه نیروها تنها بخشی از یک تعامل بی رحمانه امارات علیه ایتالیاست.

وی اضافه نمود: امارات بعلاوه استفاده از حریم هوایی خود برای هواپیماهای نظامی ایتالیا را نپذیرفته است.

به رغم انتشار این گزارش؛ اما وزارت دفاع ایتالیا هنوز توضیحی در این خصوص ارائه ننموده است.

پایگاه هوایی المنهاد در دبی که هواپیما های بسیاری از کشورهای مختلف در آن مستقر هستند، برای ایتالیا از اهمیت بسزایی برخوردار بود چراکه این کشور در سال 2015 در این پایگاه یک محدوده برای انجام پرواز بر فراز عراق اختیار کرد و از آن به اسم یک ایستگاه توقف برای پروازهایی که به پایگاه این کشور در افغانستان صورت می گرفت، استفاده می کرد.

بر اساس این گزارش، چنانچه تخلیه این نیروها رسما تأیید گردد، گمان می رود که خروج مستمر نیروهای ایتالیا از افغانستان پیچده گردد.

ایتالیا بعلاوه از پایگاه مذکور برای انجام یک سری پرواز به شاخ آفریقا و اقیانوس هند به منظور حمایت از عملیات های چندملیتی استفاده می کرد.

طبق این گزارش، این اقدام امارات به تصمیم ماه ژانویه ایتالیا درباره ممنوعیت فروش مهمات و موشک به امارات و عربستان سعودی ارتباط دارد که به دلیل نگرانی ها از استفاده این تسلیحات در جنگ یمن صورت گرفت.

دولت ائتلافی ایتالیا به ریاست جوزپه کونته نخست وزیر سابق ایتالیا ممنوعیت فروش تجهیزات به دو کشور مذکور را اجرا کرد.

از سوی دیگر، در تاریخ هجدهم ماه خردادماه، منابع خبری گزارش دادند که امارات از ورود یک پرنده نیروی هوایی ایتالیا به حریم خود ممانعت به عمل آورده است؛ اقدامی که رم در پی آن، سفیر ابوظبی را به دلیل این اقدام احضار کرد (جزئیات بیشتر).

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور نموده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق ننموده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور، توسعه قحطی، گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1859

به "امارات نیروهای ایتالیا را از خاک خود اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات نیروهای ایتالیا را از خاک خود اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید