تا به امروز 6 میلیون و 400 ماسک از محتکران کشف شده است

به گزارش تور ایران، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت که تا به امروز 6 میلیون و 400 عدد ماسک احتکار شده کشف و تحویل وزارت بهداشت شده است.

تا به امروز 6 میلیون و 400 ماسک از محتکران کشف شده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد که تا به امروز 6 میلیون و 400 عدد ماسک احتکار شده کشف و تحویل وزارت بهداشت شده است.عباس تابش امروز (سه شنبه) درباره آخرین شرایط نظارت بر اقلام بهداشتی مانند ماسک و ژل ضدعفونی کننده گفت: از روز یکشنبه بازرسان سازمان حمایت در تمام واحد های تولیدی شوینده، الکل، دستکش، ضد عفونی کننده و ماسک مستقر بوده و بر فرایند تولید این اقلام نظارت می کنند.

وی ادامه داد: توجه بازرسان بر آن است که اقلام تولید شده حتما با حواله وزارت بهداشت تقدیم شبکه توزیعی که وزارت بهداشت تعریف کرده شود.

معاون وزیر صنعت با اشاره به بازدید های اجرا شده از واحد های تولیدی بیان کرد: بازرسان تمام وقت در این واحد ها مستقر هستند و بر فرایند تحویل اقلام بهداشتی بر شبکه توزیع نظارت می کنند.

وزارت بهداشت در توزیع اقلام بهداشتی تسریع کند

تابش با بیان اینکه بسیاری از واحد ها به میزان بالا تولید تجهیزات پزشکی انجام داده و تولیدات آن ها انبار شده است، از مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درخواست کرد که در صدور حواله و تحویل کالا به شرکت های پخش و شبکه های توزیع تسریع شود.

وی همچنین درباره احتکار اقلام مذکور گفت: همه اقلام مشمول اعلام موجودی است و هرجایی کالا موجود باشد، اما در سامانه اعلام موجودی نباشد، مشمول احتکار می شود.

تابش همچنین گفت: وزارت صنعت بر مبادی تولید اقلام پزشکی مانند ماسک و ضدعفونی کننده نظارت دارد، اما وظیفه نظارت بر توزیع آن به وزارت بهداشت است.

اقلام بهداشتی ملزم به درج قیمت هستند

وی با اشاره به قیمت اقلام بهداشتی گفت: بخشی از تولیدات به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد، اما اقلام دیگری که در شبکه توزیع با قیمت تمام شده به فروش می رسد ملزم به درج قیمت هستند و در غیر این صورت، تخلف محسوب می شود.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد که پفراینده های تخلف مربوط به اقلام بهداشتی بدون هیچ تعللی به سازمان تعزیرات ارسال می شود.

نظارت بر اقلام بهداشتی باعث غفلت از بازار نمی شود

به گفته این مقام مسوول، نظارت بر اقلام اساسی در ایام نزدیک عید از 5 قلم در هفته به 15 قلم افزایش یافته و محصولات پزشکی نیز زیرمجموعه این کالا ها قرار گرفته اند.

تابش با تاکید بر اینکه برای تامین کالا های اساسی هیچ مسئله ای وجود ندارد، افزود: البته آرامش نسبی بازار به این معنا نیست که آن را به حال خود رها خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت در روز های اخیر گفت: سیر نزولی این محصول آغاز شده و اکنون به کیلویی 92 هزار تومان رسیده است. امروز در سطح شهر تهران 85 واحد بازرسی حضور دارند و تمام کالا ها تحت کنترل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 998

به "تا به امروز 6 میلیون و 400 ماسک از محتکران کشف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز 6 میلیون و 400 ماسک از محتکران کشف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید