طرز تهیه آلبالو پلو؛ خوش طعم و به روش رستورانی

به گزارش تور ایران، آلبالوپلو یکی از غذا های سنتی و بسیار خوشمزه است که می توانید این بار با مربا آلبالو تهیه کنید. برای مواقعی که عجله دارید و می خواهید یک غذای سریع و خوشمزه تهیه کنید، اگر زمان کافی برای تهیه این غذا ندارید می توانید از فیله مرغ یا مرغ تکه ای یا گوشت قلقلی به دلخواه بهره ببرید.

طرز تهیه آلبالو پلو؛ خوش طعم و به روش رستورانی

شما می توانید از مربا های آماده آلبالو بهره ببرید تا زمانی کمتری از شما بگیرد و یا می توانید خودتان در فصل بهار یک مربای آلبالو با اندازه شکر مناسب تهیه کنید و یک غذای خوشمزه و خانگی تهیه کنید.

مواد لازم

برنج 3 پیمانه

فیله مرغ 5 عدد

زعفران به اندازه لازم

مربای آلبالو 4 ق غذا خوری

پیاز 1 عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه آلبالو پلو با مربا

مرحله اول: تهیه مربا

می توانید خودتان در خانه مربا تهیه کنید و یا می توانید از مربا های آماده بهره ببرید، برای تهیه مربای خانگی 1 کیلو آلبالو حدود 800 گرم شکر باید اضافه کنید، ابتدا آلبالو را خوب بشورید و داخل یک لگن آب قرار دهید و چندین بار آبکش کنید، آلبالو آن ها را داخل قابلمه ای که قرار است پخت مربا داخلش انجام گردد بریزید و لا به لای آلبالو شکر را بریزید و درب قابلمه را بگذارید و به مدت 24 ساعت بگذارید داخل یخچال تا آب بی اندازد. سپس روی حرارت ملایم بگذارید تا کم کم آغاز به جوشیدن کند مدام کف روی مربا را بگیرید تا در خاتمه مربای شفاف داشته باشید، در ادامه مقدار پخت آلبالو ها به سلیقه شما بستگی دارد که چقدر دوست دارید له شوند در واقع باید 3/2 حجم اولیه گردد و به غلظت مناسب برسد و در خاتمه جوهر لیمو را برای اطمینان از کپک نزدن مربا بریزید.

مرحله دوم: تهیه مرغ

در ادامه باید فیله مرغ را به صورت مکعبی برش بزنید و با زعفران و پیاز خلالی شده و ادویه ها خوب ماساژ دهید و مزه دار کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید به سیخ های فلزی بزنید و داخل تابه رژیمی سرخ کنید تا طلایی گردد، بهتر است برای سرخ کردن از ترکیب کره و روغن و زعفران بهره ببرید.

مرحله سوم: تهیه آلبالو پلو با مربا

در ادامه برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت قرار دهد و صبر کنید تا بجوش بیاد و نرم گردد و بعد آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید کمی برنج و کمی از مربای آماده بریزید تا قابلمه پر گردد و بعد آلبالو پلو را دم بگذارید و موقع سرو با مرغ های سرخ شده میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آلبالو پلو با مربا

می توانید مرغ را به صورت تکه ای سرخ کنید و به همراه کمی پیاز آبپز کنید و در خاتمه سرخ کنید و با برنج سرو کنید.

می توانید بجای مرغ از گوشت بوقلمون یا چرخ نموده بهره ببرید.

می توانید مربا تهیه شده را در یخچال قرار دهید و برای تهیه این غذا مجدد بهره ببرید.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 2390

به "طرز تهیه آلبالو پلو؛ خوش طعم و به روش رستورانی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه آلبالو پلو؛ خوش طعم و به روش رستورانی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آلبالو پلو؛ خوش طعم و به روش رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید