موضوع مذاکرات لاوروف با مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا

به گزارش تور ایران، روند اوضاع در سوریه و ونزوئلا و به خصوص مناقشه در اوکراین، با توجه به برگزاری نشست سران گروه نرماندی در پاریس، در مرکز توجه مذاکرات وزیر خارجه روسیه با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار داشت.

موضوع مذاکرات لاوروف با مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با جوزپ بورل مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد. این نخستین ملاقات دو طرف بود که روز پنج شنبه در حاشیه بیست و ششمین نشست شورای وزیران کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در براتیسلاوا (پایتخت جمهوری اسلواکی) انجام شد.

دو دیپلمات بلندپایه وضعیت کنونی در مناطق جنوب شرقی اوکراین و همچنین روند اوضاع پیرامون سوریه و ونزوئلا را آنالیز کردند.

حل و فصل بحران داخلی در اوکراین، با توجه به برگزاری نشست آینده سران گروه نرماندی (روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه) در پاریس که قرار است نهم دسامبر (18 آذر ماه) برگزار گردد، در مرکز توجه مذاکرات لاوروف و بورل قرار داشت.

مسئول سیاست خارجی اروپایی تاکید نمود که در شرایط کنونی اجرای کامل توافقات مینسک اهمیت بسیار زیادی دارد. وزیر خارجه روسیه نیز تاکید نمود که طرف روسی تا آنجا که به این کشور بستگی دارد، به حل و فصل مناقشه دونباس یاری خواهد نمود.

طرفین توافق کردند که به تماس های خود برای آنالیز مسائل مهم در عرصه روابط بین المللی ادامه دهند.

روسیه نسبت به دورنمای روابط با اوکراین خوشبینی محتاطانه ای دارد

در همین رابطه، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین شب گذشته (پنجشنبه) در مصاحبه ای اظهار داشت، مقامات مسکو خوشبینی محتاطانه ای در رابطه با دورنمای روابط روسیه و اوکراین و نتیجه نشست سران گروه نرماندی دارند.

پسکوف گفت: روسای جمهوری روسیه و اوکراین تاکنون بارها با یکدیگر مذاکرات تلفنی انجام داده اند و این گفت وگوها همیشه سازنده بوده است. اگر مذاکرات در چارچوب نشست سران گروه نرماندی در پاریس و همچنین دیدار دوجانبه پوتین و زلنسکی در حاشیه آن، هم سازنده انجام گردد، می توان به حل و فصل مشکلاتی که موجب نگرانی هر دو کشور است، امیدوار بود.

سخنگوی کرملین اضافه کرد: اینها، مجموعه مشکلاتی هستند که باید درباره آنها در جریان مذاکرات به درک مشترک رسید و صحبت در این باره زودهنگام است .

لازم به یادآوری است، نشست سران گروه نرماندی به منظور یاری به حل و فصل بحران داخلی در اوکراین، قرار است در تاریخ 9 دسامبر (18 آذر ماه) در پاریس برگزار گردد. در این نشست ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی، روسای جمهوری روسیه و اوکراین، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه شرکت می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 668

به "موضوع مذاکرات لاوروف با مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوع مذاکرات لاوروف با مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید