واردات 3 میلیون تست سریع کرونا از کره جنوبی

به گزارش تور ایران، خبرنگاران : وزیر بهداشت، از افزایش تعداد تست های تشخیص کرونا در کشور اطلاع داد.

واردات 3 میلیون تست سریع کرونا از کره جنوبی

سعید نمکی، درباره شرایط فراوری واکسن ایرانی کرونا، گفت: این واکسن در سه مورد از حدود 12 موردی که بر روی آنها کار می شد به نتیجه خوبی رسیده و از هفته های آینده نیز وارد فاز انسانی آن خواهیم شد.

وی اضافه نمود: امیدواریم تا اوایل سال آینده و شاید هم زودتر بتوانیم خبر خوش ساخت واکسن را بدهیم. مراحل اعلام و ثبت در سازمان بهداشت جهانی نیز در حال اجرا است و بتوانیم این خبر را به عنوان یک مژده بسیار دلگرم نماینده به مردم بدهیم و غرور ملی تقویت گردد که ما پا به پای بزرگ ترین فراوری نمایندگان واکسن کووید 19 گام برمی داریم.

وزیر بهداشت همچنین گفت: در حرکتی جدیدی که شروع خواهد شد یک بیماریابی گسترده، توسعه مراکز درمان سرپایی که اکنون 1200 واحد است و به بیش از 5000 واحد خواهد رسید و این یعنی تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در شهر و روستا به جز مواردی که برای زنان باردار و موارد غیر کرونایی اختصاص دادیم را زیر بار کرونا خواهیم برد، تست ها را از روزی 25 هزار تست به بیش از 40 هزار تست خواهیم رساند.

وی اضافه نمود: همچنین در حال واردات سه میلیون تست های رپید یا سریع از کره جنوبی هستیم، این تست ها که بین 20 تا 25 دقیقه جواب می دهد و احتیاج به دستگاه ندارد. البته کار ساخت داخلی این نوع تست نیز خوشبختانه تمام شده است و آنها را نیز به بازار خواهیم آورد تا روزی 100 هزار تست را به عنوان پیروز ترین روش در تشخیص زودرس انجام دهیم.

نمکی تاکید نمود: با همکاری عزیزان در وزارت ارتباطات ردیابی این افراد تحت شبکه خواهد بود تا موارد مثبت شناسایی شده نتوانند با جابه جایی، دیگران را مبتلا نمایند. این کار بزرگ به ما این مهلت را می دهد که در یک ماه آینده بتوانیم به شدت در کاهش موارد ابتلاء و مرگ و میر گام برداریم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: iraniro.ir شناسه مطلب: 1419

به "واردات 3 میلیون تست سریع کرونا از کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 3 میلیون تست سریع کرونا از کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید